Η αυστριακή ΚΤΜ, κατέθεσε αίτηση για κατοχύρωση ευρεσιτεχνίας, σχετικά με την κατασκευή μιας υβριδικής, με κίνηση και στους δύο τροχούς μοτοσυκλέτας off road. Οι προσπάθειες που έγιναν μέχρι τώρα σε αυτήν την κατεύθυνση, απέδωσαν ως καρπούς μηχανικά ή υδραυλικά συστήματα μετάδοσης της κίνησης στον μπροστινό τροχό, εφαρμοσμένα σε μοτοσυκλέτες enduro. Τέτοια συστήματα, όπως εκείνο της Ohlins που χρησιμοποίησε η Yamaha, το αντίστοιχο των KTM, ή η διάταξη του...
Christini που προσφέρεται ως κιτ, δοκιμάστηκαν μέχρι σήμερα τόσο σε αγώνες όσο και σε καθημερινή χρήση, με τα αποτελέσματα να μην προκαλούν ακριβώς ενθουσιασμό. Το κύριό τους μειονέκτημα αποδεικνύεται το βάρος, και έτσι, ενώ τα θετικά της απόδοσής τους, είναι ίσως σημαντικά για τους λιγότερο έμπειρους αναβάτες, στην απαιτητική χρήση off road οδήγηση και σε έμπειρα χέρια, δεν μπορούν να απειλήσουν ξεκάθαρα τις συμβατικές μοτοσυκλέτες. Η νέα ιδέα της ΚΤΜ, ακολουθεί διαφορετική πορεία και ξεπερνά τα προβλήματα αυτά, αφού βασίζεται για πρώτη
φορά στην ύπαρξη δύο ηλεκτροκινητήρων, ενός σε κάθε κέντρο τροχού, οι οποίοι προσφέρουν συμπληρωματική ροπή, όποτε ο αναβάτης το χρειαστεί.Η ιδέα δείχνει απλή, άρα πολύ έξυπνη, ενώ η πρόσφατη κατάθεση της πατέντας σημαίνει ότι υπάρχει ίσως, και σε ορατό χρόνο μάλιστα, η προοπτική της εφαρμογής της στην πράξη. Το σημερινό επίπεδο τεχνολογίας προσφέρει αυτήν τη δυνατότητα, αφού οι σύγχρονοι και διαρκώς εξελισσόμενοι ηλεκτροκινητήρες είναι ισχυροί και έχουν μειωμένο βάρος, ενώ η λειτουργία τους όπως και η διανομή της ροπής στους δύο τροχούς, θα μπορούσαν κάλλιστα να ελέγχονται ηλεκτρονικά από μια κεντρική μονάδα. Με δεδομένο μάλιστα ότι οι ανάγκες σε ροπή, του μπροστινού τροχού δεν ξεπερνούν σε καμία περίπτωση το 15% της συνολικής ροπής, είναι φανερό ότι και η επιβάρυνση σε ποσό ισχύος του βενζινοκινητήρα, που θα επιφέρει η όχι συνεχόμενη, χρήση του ηλεκτροκινητήρα, θα είναι επίσης αμελητέα. Δεν είναι καθόλου τυχαίο μάλιστα, το ότι στο σκίτσο αναπαριστάται μια μοτοσυκλέτα rally: Με δεδομένη την προσήλωση της ΚΤΜ στην κατασκευή “ready to race” μοτοσυκλετών, ήταν αναμενόμενο και για αυτήν τη νέα της ιδέα, να έχει στόχο την απόλυτη απόδοση στις πιο δύσκολες συνθήκες αγωνιστικής χρήσης. Ο πρώτος κατασκευαστής λοιπόν που φαίνεται να περνά σε νέα, τεχνολογικά, εποχή, στοχεύει στη μέγιστη απόδοση των μοτοσυκλετών, αφενός με τη δυνατότητα μετάδοσης κίνησης στον μπροστά τροχό, αφετέρου με το πλεονέκτημα της γραμμικής απόδοσης ροπής στις χαμηλές ταχύτητες, που θα εξασφαλίζει ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας στον πίσω τροχό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου