Από τη δημοσίευση της μελέτης του Νίκου Καββαδά στο περιοδικό 2 Τροχοί των τεχνικών εκδόσεων το 1992 της μελέτης σχεδιασμού Μοτοσυκλέτας ''Μοτομανία'' όπου υπάρχει το σύστημα των τροχών που γέρνουν στο πίσω μέρος, και στη συνέχεια από τη δημοσίευση στο ίδιο περιοδικό της εφαρμογής του συστήματος αυτού σε συγκεκριμένο μοντέλο της Υαμάχα ώστε να το κρίνει ο τεχνικός διευθυντής της Υαμάχα Ελλάς έχουν περάσει κοντά ένα τέταρτο του αιώνα.
Στο μεταξύ ο Καββαδάς πήγε στην Ιταλία όπου έκανε το μεταπτυχιακό του στο ντιζάιν στην SPD [Scuola Politecnica Design].
Για να δουλέψει στο μεγάλο περιοδικό ''Μotocyclismo'' έδειξε μέσω του Vechi [πολυβραβευμένου βιομηχανικού σχεδιαστή] φίλου του, στο διευθυντή του περιοδικού. Ο Vechi έδωσε όλο το άλμπουμ εργασιών του Καββαδά -μαζί και τη μελέτη του Μοτομανία δηλαδή τη δημοσίευση του στο περιοδικό 2τροχοι- στον διευθυντή του περιοδικού ''motocyclismo'' στο Μιλάνο της Ιταλίας, του οποίου ο γιός είναι βιομηχανικός σχεδιαστής- μάλιστα ο Καββαδάς του έφτιαχνε μοντέλα για μελέτες όταν δούλευε ως ασκούμενος στην Unitech [των Vechi &Trabucco] και δούλευε για τoν όμιλο Piaggio.
Ω του θαύματος λοιπόν εννόσω ο Καββαδάς έκανε το κομάντο στη Χίο άρχισε η μελέτη του συστήματος που εδώ και περίπου πέντε χρόνια βγήκε στην αγορά ως σύστημα σε τρίροδο σκούτερ πρώτα από θυγατρική της Piaggio -Gilera- μετά από την ίδια ως mp3 και μετά η Υαμάχα έβγαλε το δικό της σκούτερ με το σύστημα αυτό, ενώ όλα αυτά τα χρόνια έχουν παρουσιάσει αμφότερες πάνω από δύο πρωτότυπα μοτοσυκλετών με το σύστημα της ανάρτησης .
Στο μεταξύ το έχει αγκαλιάσει ο απανταχού της γης πατεντιάρης και το έχει εφαρμόσει σε ποδήλατα μοτοποδήλατα μοτοσυκλέτες και προσφάτων σε τετράτροχα.
Το 2015 λοιπόν το σύστημα αυτό μπαίνει και στο μπροστά και στο πίσω μέρος ενός σκούτερ που λέγεται quadro και το βλέπουμε στα βίντεο που ακολουθούν να παρουσιάζεται ως Ελβετικής τεχνολογίας.
Να είστε σίγουροι πως η ιδέα αυτή που σκοπό είχε να διπλασιάσει τη πρόσφυση στο ευπαθές πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας και πιο άμεσα εφαρμόσιμο από άποψη πολυπλοκότητας, ώστε να φρενάρει καλύτερα και να στηρίζεται καλύτερα, θα έχει μέλλον στις μοτοσυκλέτες.
Τις κάνει πιο βαριές και πολύπλοκες, βλέπετε είναι δύο ρόδες παραπάνω κι επιπλέον τα στηρίγματα και αμορτισέρ και λοιπά αλλά πιο άνετες και πολύ πιο ασφαλείς.
Αν όμως σκεφτούμε τι προσφέρει τότε θα δούμε γιατί ολοένα επεκτείνεται η χρήση του.
Η ιδέα πάντως παραμένει Ελληνική και οι δύο δημοσιεύσεις στο περιοδικό 2τροχοί το αποδεικνύουν περίτρανα. Το ίδιο και
ο Δημήτρης Διατσίδης και ο Ντρενογιάννης που ήταν τότε διευθυντές σύνταξης του περιοδικού όσο και ο Σωτήρης Λαμπαδαρίδης που το πρότεινε
όσο κι ο Αντρέας Βαρώτσος, κι ο Δημήτρης Αγγελής [δάσκαλοι στο σεμινάριο ντιζάιν της ΕΟΚ & του Δήμου Αθηναίων]
και ο Παρμενίδης καθηγητής στο Πολυτεχνείο ΕΜΠ και ο Καράμπελας διευθυντής του Εομμεχ αποτελούν γνώστες της δημοσίευσης της μελέτης αυτής ως διδάσκοντες στο σεμινάριο ντιζάιν του πολυτεχνείου όπου μαθήτευσε ο Καββαδάς [τμηματικά μέχρι την υποτροφία του από το ΙΚΥ για να πάει στην Ιταλία].
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου