1774Ιδρύεται η πρώτη κοινότητα των Shakers στις Ηνωμένες Πολιτείες.
1835Ο Samuel Colt εφευρίσκει το περίστροφο.
1844Ο Samuel Morse στέλνει το πρώτο τηλεγράφημα.
1851Ο J. Paxton σχεδιάζει το Crystal Palace για την μεγάλη Διεθνή Έκθεση στο Λονδίνο.
1854Ο Thonet παρουσιάζει τις πρώτες καρέκλες από λυγισμένο ξύλο.
1859Ο Thonet παρουσιάζει την Καρέκλα Νο 14.
1869Το περιοδικό Die Jugend (Νεότητα) εκδίδεται για πρώτη φορά.
1870Ξεκινάει η εποχή της Γερμανικής Βιομηχανικής ανάπτυξης.
1873Ξεκινάει η βιομηχανική παραγωγή των γραφομηχανών “Remington”.
1875O Thomas Edison ανακαλύπτει την λυχνία πυρακτώσεως.
1876Ο Alexander Graham Bell παρουσιάζει το τηλέφωνο στην Διεθνή Έκθεση στα Φιλαδέλφεια.
1889Κτίζεται ο πύργος του Άιφελ για την Έκθεση των Παρισίων.
1893Η Διεθνής Έκθεση στο Σικάγο.
Ο Victor Horta σχεδιάζει το "Tassel House" στις Βρυξέλες.
1897Εμφάνιση της Βιεννέζικης Secesion.
1898Ιδρύεται τo εργαστήρι της Δρέσδης (Dresden Workshop) για εμπορεύσιμη τέχνη.
1905Ο Josef Hoffman σχεδιάζει το “Stoclet Palace” στις Βρυξέλες.
1907Ο Leo Henry Baekeland εφευρίσκει τον Βακελίτη.
Ιδρύεται ο Γερμανικός Καλλιτεχνικός Σύνδεσμος (Werkbund).
Ο Peter Behrens ξεκινάει την συνεργασία του με την AEG.
1908Η Ford παρουσιάζει το αυτοκίνητο Μοντέλο Τ.
Ο Adolf Loose παρουσιάζει το έργο του “Ornament and Crime”.
1909O Filippo Tommaso Marinetti εκδίδει το «Πρώτο Φουτουριστικό Μανιφέστο».
1913Η πρώτη γραμμή παραγωγής ξεκινάει στην εταιρεία Ford.
1914H Διεθνής Έκθεση του Γερμανικού Καλλιτεχνικού Συνδέσμου (Werkbund) στην Κολωνία.
1917Ίδρυση της ομάδας de Stijl.
O Gerrit Rietvelt σχεδιάζει την «Κόκκινη - Μπλέ Καρέκλα».
1919Συντάσσεται το Μανιφέστο του Bauhaus.
1923O Lásló Moholy – Nagy συμμετέχει στο Bauhaus.
Ο Le Corbusier γράφει το έργο του «Προς μια Νέα Αρχιτεκτονική».
1924Ο Gerrit Rietveld σχεδιάζει το “Schröder House” στην Ουτρέχτη.
Κατασκευάζεται η λάμπα του Wagenfeld στο Bauhaus.
1925η έκδοση της εφημερίδας “Die Form” του Γερμανικού Καλλιτεχνικού Συνδέσμου (Werkbund).
O Marcel Breuer σχεδιάζει την “Wassily Chair”.
Γίνεται η Διεθνής Έκθεση “Arts Décoratifs et Industriels Modernes” στο Παρίσι.
Το Bauhaus μεταφέρεται στο Ντεσάου.
1926Ο Adolf Loos σχεδιάζει το “Tzara House” στο Παρίσι.
Ο J.J.P. Oud σχεδιάζει το “Café de Unie” στο Ρότερνταμ.
1927Έκθεση με θέμα το «Διαμέρισμα» του Γερμανικού Καλλιτεχνικού Συνδέσμου (Werkbund).
1928Ο Gio Ponti εκδίδει το περιοδικό Domus.
Οι Le Corbusier, P.Jeaneret, C.Perriand δημιουργούν τις Καρέκλες LC3 και LC4.
1928–29Ο Mies Van de Rohe σχεδιάζει το Γερμανικό Περίπτερο και την “Barcelona Chair” για την Διεθνή Έκθεση της Μπαρτσελόνα.
Ο Raymond Loewy σχεδιάζει το “Gestetner Dublicator”.
Εμφανίζεται το Μεγάλο Κράχ.
Ιδρύεται το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στην Νέα Υόρκη.
1930Έκθεση του Γερμανικού Καλλιτεχνικού Συνδέσμου (Werkbund) στο Παρίσι.
Ο Mies Van der Rohe γίνεται ο τελευταίος Διευθυντής του Bauhaus.
1932Εμφανίζονται τα αεροδυναμικά τρένα από τους Bel Geddes,Dreyfuss και Loewy.
Ίδρυση της Ακαδημίας “Cranbrook”-κατασκευή του κτιρίου.
“Empire State” στην Νέα Υόρκη.
1933Οι Ναζί καταλαμβάνουν την εξουσία στην Γερμανία.
Υποστήριξη για την διάδοση του Ραδιοφώνου.
Το Bauhaus κλείνει.
1934Ο Gerrit Rietvelt σχεδιάζει την καρέκλα “zig – zag”.
Ο F.Porsche σχεδιάζει τα πρωτότυπα μοντέλα αυτοκινήτων της εταιρίας Volkswagen.
1935Οι Pierre Jules Boulanger και André Lefèbre σχεδιάζουν το πρωτότυπο αυτοκινήτου Citroen "2CV".
1935–39O Alvar Aalto σχεδιάζει την καρέκλα 406 (αναρτημένη καρέκλα από αντικολλητή ξυλεία).
1937O Walter Gropius διδάσκει στην Αρχιτεκτονική σχολή του Harvard.
O Wallace Hume Carothers πατεντάρει το νάυλον.
Στο Παρίσι διεξάγεται Διεθνής Έκθεση.
Ο László Moholy Nagy ιδρύει το Νέο Bauhaus στο Σικάγο.
1938O Mies Van der Rohe γίνεται Διευθυντής του Ινστιτούτου Τεχνολογίας του Ιλινόι στο Σικάγο.
Εγκαίνια του Εργοστασίου της Volkswagen στο Βολφσμπούργκ της Γερμανίας.
O Raymond Loewy σχεδιάζει το τρένο S1 για την σιδηροδρομική εταιρία της Πενσυλβάνια.
1939Εγκαίνια της Παγκόσμιας Έκθεσης στην Νέα Υόρκη «Χτίζοντας τον κόσμο του Αύριο».
1940Ο Charles Eames και ο Eero Saarinen κερδίζουν τον Διαγωνισμό «Οργανικό Design στην επίπλωση της κατοικίας» του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.
Ο Raymond Loewy σχεδιάζει το πακέτο των Lucky Strike.
1946Πρώτη εμφάνιση του μυθικού σκούτερ "Vespa".
1947Επανασύσταση του Γερμανικού Καλλιτεχνικού Συλλόγου (Werkbund).
1949Έκθεση του Γερμανικού Καλλιτεχνικού Συνδέσμου (Werkbund) στην Κολωνία με τίτλο “New Living”.
1951Οι πρώτες έγχρωμες τηλεοράσεις πωλούνται στις Η.Π.Α.
Ίδρυση του Συμβουλίου Design (Council for Design) στο Ντάρμσταντ.
1952Ο Arne Jacobsen σχεδιάζει την ”Ameise Chair”.
Εφευρίσκεται το πολυπροπυλένιο.
1953Ξεκινάει η λειτουργία της Ακαδημίας Design στο Ούλμ.
1954Γίνεται η πρώτη απονομή του Βραβείου “Compasso D’Oro” που φτιάχτηκε από το πολυκατάστημα “La Rinascente”.
To σκαμπώ “Ulm”, σχεδιάζεται από τους Μ.Bill και Η.Gugelot
1956–59O Frank Lloyd Wright σχεδιάζει το Μουσείο Guggenheim στην Νέα Υόρκη.
1958Διεξάγεται η Έκθεση στις Βρυξέλλες.
Ο Charles Eames σχεδιάζει την "Lounge Chair"
1959Ιδρύεται η VDID (Ένωση Γερμανών Βιομηχανικών Σχεδιαστών).
1965Ο Marco Zanuso σχεδιάζει το αναδιπλούμενο Ραδιόφωνο TS 502,για την Brionvega.
Ο Theodor W.Adorno συγγράφει το έργο του “Functionalism Today”.
Oι φούστες μίνι έρχονται στη μόδα.
1966Ιδρύεται το Superstudio στο Μιλάνο.
1968Η Ακαδημία του Design στην Ούλμ κλείνει.
Ο Panton σχεδιάζει την “ Side Chair”.
Ο Werner Nehls συγγράφει το έργο «Οι ιερές αγελάδες του Φονξιοναλισμού πρέπει να θυσιαστούν»
1969Ο Ettore Sottsass σχεδιάζει την φορητή γραφομηχανή «Valentine» για την Olivetti.
Ο Joe Colombo παρουσιάζει το “Central living block” στην έκθεση “Visiona” στην Κολωνία.
Ο Giancarlo Piretti σχεδιάζει την αναδιπλούμενη καρέκλα "Plia".
1970Ιδρύεται το Διεθνές Κέντρο Design στο Βερολίνο.
Ο Werner Panton παρουσιάζει τα “Landscapes for living” στο περίπτερο “Visiona” της έκθεσης επίπλων της Κολωνίας.
1972Η Έκθεση «Ιταλία , το νέο εγχώριο τοπίο» ανοίγει στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.
O Richard Sapper σχεδιάζει την λάμπα "Tizio".
1973O Mario Bellini σχεδιάζει την αριθμομηχανή “Divisuma 18” για την Olivetti.
Έκθεση «Global tools» στο Μιλάνο.
1974Ο Roland Moreno φτιάχνει την πρώτη κάρτα μνήμης για δεδομένα Ηλ.Υπολογιστή.
1975O Charles Jencks διαδίδει τον όρο Μετα-μοντέρνο.
1976Ίδρυση του Studio Alchimia.
1977To Documenta 6 στο Κάσελ της Γερμανίας παρουσιάζει το “Utopian design”.
1979Η Sony κυκλοφορεί το Walkman.
H Philips και η Sony αναπτύσσουν το CD.
H IBM φτιάχνει τον πρώτο εκτυπωτή laser.
1980Η Alessi δημιουργεί αντικείμενα κατοικίας από σύγχρονους αρχιτέκτονες.
Ίδρυση του Memphis Studio.
Η εταιρία Apple κυκλοφορεί τον υπολογιστή Macintosh.
Εγκαινιάζεται το Forum Design στο Λίντς.
1982Η Έκθεση “Lost furniture –more beautiful living” ( möbel perdu ) γίνεται στο Μουσείο Τέχνης και Εμπορίου του Αμβούργου.
Ο J.F.Lyotard παρουσιάζει την “Post-modern science”.
1983Ίδρυση της Swatch.
Ίδρυση του “möbel perdu” στο Αμβούργο.
19851985 Ίδρυση του Pentagon.
1986Έκθεση «Living from the senses” στο Ντύσσελντορφ.
Ο Ron Arad σχεδιάζει την «Well-tempered chair”.
1987To New Design Studio αποκτά την δική του πτέρυγα στην Documenta (Κάσελ).
1988Ιδρύεται το Design Workshop στο Βερολίνο.
1989Εγκαινιάζεται το Μουσείο Design στο Λονδίνο.
Μουσείο Design της Εταιρίας Vitra στο Weil του Ρήνου (Ελβετία).
1990Ο Philippe Stark σχεδιάζει την οδοντόβουτσα "Floucaril".
1991Ο N.Foster σχεδιάζει τον τηλεοπτικό πύργο “Olympia” στην Βαρκελώνη.
1992Εγκαινιάζεται η Παγκόσμια Έκθεση Expo στην Σεβίλλη.
1993Η έκθεση “Design, mirror of an age” λαμβάνει χώρα στο Grand Palace (Παρίσι).
Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΑ
Στην ιστορία της τέχνης γενικά και του σχεδιασμού ειδικότερα υπάρχουν τρεις βασικές φάσεις ανάπτυξης που αναπτύσσονται ελικοειδώς-εξελικτικά:
1. η πρωτόγονη φάση ή άγουρη ή πρώιμη [πχ η Αρχαϊκή εποχή] αντίστοιχη στο ύφος του Κούρου και της Κόρης στη γλυπτική, εδώ είναι ανεπτυγμένα μεν σε σημαντικό βαθμό [αλλά πάντως ελλειπή] τα συστατικά μορφολογικά στοιχεία του έργου υπάρχει θα λέγαμε μια μικρή υστέρηση της φόρμας σε σχέση με την πνευματικότητα που είναι πλήρης.
2.η ολοκληρωμένη φάση ή ώριμη ή κλασσική[πχ η Κλασσική εποχή ] αντίστοιχη στο ύφος της Αφροδίτης της Μήλου ή του Δισκοβόλου ή της όποιας Καρυάτιδας του Παρθενώνα όπου υπάρχει μια ισορροπία μεταξύ μορφής και πνευματικότητας που είναι εξίσου προχωρημένες και σε αρμονία-ισορροπία μεταξύ τους
3.η κορεσμένη φάση ή ύστερη ή παραώριμη [πχ η ύστερη Ελληνιστική εποχή] αντίστοιχη του Λαοκόοντα όπου η μορφή υπερισχύει της πνευματικότητας υπό την έννοια ότι γίνεται πιο λεπτεπίλεπτη και προσεγμένη σε βαθμό που να υπερισχύει αυτής οδηγώντας σε μια ανισορροπία και μια υπερβολή μια εμμονή στην τελειότητα της φόρμας.
αλλιώς οι τρεις αυτές φάσεις αντιστοιχούν στη δημιουργία την άνοδο και τη πτώση ενός πολιτιστικού ρεύματος.