Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2008

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΙΣΙΓΩΝΗΣ ΜΙΑ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ







Βασικό προσόν του ανθρώπου αγωνιστή είναι να ξέρει από που έρχεται και που πάει,δηλαδή την ιστορία του και το νόημα της ύπαρξης του αλλά και τα νοήματα του πολιτισμού που φέρει ώστε να επιλέξει εκείνα που θέλει όντως να υπηρετήσει στη διαιώνιση και τη δράση τους.

Σε αυτή την προσπάθεια εντάσσεται και η συνέχεια:

Να δούμε μερικά θέματα που εντάσσονται στο φαινόμενο
Οι διάττοντες αστέρες του Διεθνούς στερεώματος:
Οι σχεδιαστές Ελληνικής παιδείας και καταγωγής και διεθνούς αναγνώρισης του έργου τους.


Η λέξη μίνι σας θυμίζει τίποτε;
είναι λίγο παλιό μοντέλο

αλλά θα καταλάβουν οι νέοι που στηρίζει την παράδοση του το νέο Μίνι που βλέπουμε πανέμορφο παραπάνω.

σας λέει τίποτε το όνομα Αλέξανδρος Ισιγώνης;


ο γνωστός σε όλο τον κόσμο ως ο εμπνευστής και σχεδιαστής του αυτοκινήτου Mini, Sir Alec Issigonis ή απλά Αλέξανδρος Ισιγώνης.

Ένας από τους αρχικούς διάσημους σχεδιαστές αυτοκινήτων της σύγχρονης εποχής, ο Αλέξανδρος Ισιγώνης (1906-1988) έγινε γνωστός ως ο δημιουργός του αυτοκινήτου Mini, αλλά για τους πιο μυημένους και για το σχεδιασμό δύο από τα πέντε αυτοκίνητα με τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία στη Βρετανική αυτοκινητιστική ιστορία - το Morris Minor και το Austin 1100.

«Ένα πράγμα που έμαθα με τον σκληρό τρόπο όταν σχεδιάζεται ένα νέο αυτοκίνητο για την παραγωγή, είναι ποτέ μα ποτέ να μην αντιγράψεις από τον ανταγωνισμό» ανέφερε ο Αλέξανδρος Ισιγώνης, όταν κλήθηκε να συνοψίσει την προσέγγισή του στο σχέδιο αυτοκινήτων.

Ένας εκκεντρικός και συχνά ειλικρινής χαρακτήρας, ήταν εξίσου περιφρονητικός για τις εκάστοτε έρευνες αγοράς, τις οποίες περιέγραψε ως μαθηματικά, που εμφανίζονται ως «ο εχθρός κάθε αληθινά δημιουργικού ατόμου» (το οποίο ο υπογράφων ασπάζεται).

Σκληρός, ανεξάρτητος και υπερήφανα ασυμβίβαστος, ο Ισιγώνης υιοθέτησε μια πλευρική προσέγγιση στο σχέδιο και την εφαρμοσμένη μηχανική των αυτοκινήτων.

Η εικονοκλασία του εξασφάλισε ότι, παρά τους περιορισμούς σε μια ιδιαίτερα υψηλής έντασης κεφαλαίου βιομηχανία όπου το καθαρό κόστος και η πολυπλοκότητα της διαδικασίας παραγωγής σήμαιναν ότι ακόμα και ο πιο ισχυρός των σχεδιαστών ήταν μόνο ένα μέλος μιας μεγάλης ομάδας ανάπτυξης, τα αυτοκίνητα που σχεδίασε έφεραν την ανεξίτηλη σφραγίδα του ως εντελώς ξεχωριστά.

Ο Αλέξανδρος Arnold Κωνσταντίνος Ισιγώνης (ναι αυτό είναι το πραγματικό του όνομα) γεννήθηκε στη Σμύρνη από Έλληνα πατέρα και Γερμανίδα μητέρα και οι δυο με Βρετανική υπηκοότητα. Σε μικρή ηλικία δεν παρουσίαζε κανένα ενδιαφέρον για τα αυτοκίνητα και έφτασε δώδεκα χρονών προτού να μπει σε ένα. Ο παππούς και ο πατέρας του Ισιγώνη ήταν μηχανικοί, αλλά μετά το πρόωρο θάνατο του πατέρας του όταν ακόμα ο Ισιγώνης ήταν έφηβος η μητέρα του, Hulda, η κόρη ενός βαυαρού ζυθοποιού έγινε ο κεντρικός πόλος στη ζωή του.

Μετά από τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο Hulda και Αλέξανδρος αποχώρησαν από την Ελλάδα για την Αγγλία όπου και αντιστάθηκε στην επιθυμία της μητέρας του για να μελετήσει την τέχνη προτιμώντας να εγγραφεί το 1925 σε μια τρίχρονη σειρά μαθημάτων εφαρμοσμένης μηχανικής στο πολυτεχνείο Battersea.

Ο Ισιγώνης απέτυχε στον διαγωνισμό μαθηματικών τρεις φορές αλλά υπερείχε στο σχέδιο. Όταν πήρε το δίπλωμά του η μητέρα του, του έδωσε ένα αυτοκίνητο για να πάει σε έναν γύρο της Ευρώπης πριν αρχίζει να εργάζεται.

Το αυτοκίνητο που πήρε από την μητέρα του ήταν εξαιρετικά αναξιόπιστο. Η αντιμετώπιση τουλάχιστον δυο ζημιών κάθε ημέρα, και η εμπειρία που αποκόμισε από αυτό το γεγονός, παρακίνησαν τον Ισιγώνη για να προσπαθήσει να βελτιώσει τα προβλήματα που αντιμετώπιζε. Μετά από δυο μήνες περιήγησης η μητέρα του τον καθοδήγησε για να ξεκινήσει να εργάζεται.

Η πρώτη εργασία του Ισιγώνη ήταν πωλητής για έναν σύμβουλο εφαρμοσμένης μηχανικής που ανέπτυσσε έναν τύπο ημιαυτόματης μετάδοσης.

Στο ελεύθερο χρόνο του, από το 1933 έως το 1938, ο Ισιγώνης συνεργάστηκε με το φίλο του, George Dowson, σε ένα ιδιωτικό πρόγραμμα κατασκευής ενός χειροποίητου αγωνιστικού αυτοκινήτου, το Lightweight Special. Χτισμένο χωρίς την ενίσχυση των εργαλείων δύναμης, το αυτοκίνητο χρησιμοποίησε ένα περίβλημα αποδοτικής και τονισμένης δομής που επινοήθηκε από τον Ισιγώνη από κοντραπλακέ για το σώμα και κάλυψη από αλουμίνιο για την πλευρική κάλυψη.

Ο Ισιγώνης συναγωνίστηκε επιτυχώς το αυτοκίνητο ο ίδιος, έως ότου τον ανάγκασαν οι απαιτήσεις της εργασίας του να σταματήσουν το 1948. Περιέγραψε αργότερα το Lightweight Special ως: «Μια επιπολαιότητα στη ζωή μου. Δεν ήταν τόσο πολύ μια άσκηση σχεδίου ως μέσο να με διδάξει για το τρόπο να χρησιμοποιώ τα χέρια μου.» Το 1936 του προσφέρεται η θέση του μηχανικού οδήγησης και κατεύθυνσης Morris στις μηχανές, μια επιχείρηση που ιδρύθηκε στην Οξφόρδη το 1912 από τον William Morris, ο οποίος είχε αφοσιωθεί στην χαμηλής τιμής παραγωγή. Ο Ισιγώνης ανέπτυξε τη μέθοδο των ανεξάρτητων συστημάτων αναστολής στις μηχανές Morris και επινόησε ένα ανεξάρτητο σύστημα διάνοιξης σπειρών υιοθετώντας μια συμβατικότερη και φτηνότερη λύση αξόνων ακτινών.

Κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, οι μηχανές Morris ανέλαβαν στρατιωτική εργασία, ειδικότερα την ανάπτυξη του ελαφρού οχήματος αναγνώρισης Morris. Δεδομένου ότι ο Ισιγώνης αποτελούσε μέλος ενός διατηρημένου επαγγέλματος, η υπηρεσία του στις οπλισμένες δυνάμεις ήταν μηδαμινή, παραμένοντας κυρίως στις εγκαταστάσεις Cowley της επιχείρησης κοντά στην Οξφόρδη.

Εκεί εργάστηκε στα στρατιωτικά οχήματα των διάφορων τύπων, συμπεριλαμβανομένου του μηχανοποιημένου wheel barrow που προορίστηκε προς χρήση από την Πολεμική Αεροπορία στις ζούγκλες, καθώς και στο σχεδιασμό μιας αμφίβιας έκδοσης που σχεδιάστηκε προς χρήση από το βασιλικό ναυτικό. Παρά τη δέσμευση των μηχανών Morris για πολεμική χρήση, η επιχείρηση παρέμεινε δεσμευμένη στην ανάπτυξη ενός δημοφιλούς, συμπαγούς αυτοκινήτου παραγωγής. Ο χρόνος, η εργασία και οι πόροι αφιερώθηκαν στη διαμόρφωση ενός πρωτοτύπου μικρού διθέσιου αυτοκινήτου.

Το πρόγραμμα ονομάζεται αρχικά το κουνούπι από το διευθυντή Thomas. Λειτουργώντας κάτω από τον κύριο μηχανικό της επιχείρησης, Α. V. Oak, ο Ισιγώνης δημιούργησε σχεδόν ολόκληρο το σχέδιο και τις προδιαγραφές για το Morris Minor, ένα εξαιρετικό επίτευγμα στη βιομηχανία οχημάτων μαζικής παραγωγής. Ο Oak υποστήριξε το single-minded όραμα του Minor και έδωσε στον Ισιγώνη την ελευθερία να ελέγξει κάθε πτυχή του σχεδίου, παρά την ανάπτυξη της συμβατικής, πιo οικονομικής διαδικασίας και της δημιουργίας μια νέας αντισυμβατικής μορφής σωμάτων από τα υπάρχοντα τμήματα πλαισίων.

MORRIS MINOR

Το 1942, το πρώτο πρότυπο κλίμακας παρήχθη και ξεκίνησε η διαδικασία κανονικής παραγωγής του προτύπου με χειροποίητη επεξεργασία και διαμόρφωση του χάλυβα. Μέχρι το 1945, ένα σύνολο - το στατικό πρότυπο κλίμακας κοντά στη συμβατική μορφή παραγωγής παρουσιάστηκε. Ο William Morris ήταν εξαγριωμένος όταν είδε το τελικό πρότυπο και το επονόμασε «το λαθραίο αυγό».

Παρότι πολλοί αυτοκινητιστικοί σχολιαστές συμφώνησαν με τον Morris, το αυτοκίνητο βγήκε στην πώληση το 1948, κερδίζοντας βαθμιαία το κοινό, πέρα και από τους βρετανικούς αυτοκινητιστές - ειδικά επειδή η οδήγηση και η ανάρτηση που είχε εξελίξει ο Ισιγώνης το κατέστησαν τόσο εύκολο στην οδήγηση έναντι άλλων αυτοκινήτων της εποχής. Το οικονομικό αυτοκίνητο του Ισιγώνη παρέμεινε στην παραγωγή έως το 1971.

Ενθαρρυμένος από την επιτυχία του Morris Minor, ο Ισιγώνης συνέχισε τα πειράματα σχεδίου του στις μηχανές Morris, αλλά όταν αυτή συγχωνεύτηκε με την επιχείρηση μηχανών του Ώστιν το 1952 για να διαμορφωθεί η British Motor Corporation (BMC), παραιτήθηκε για να εργαστεί στην Alvis, καθότι φοβήθηκε ότι η ελευθερία του θα συγκρατούταν σε μια μεγάλη επιχείρηση όπως η BMC.

Εκεί συνεργάστηκε με το φίλο του Alex Moulton, τον ειδικό συστημάτων ανάρτησης που εφεύρε την έννοια της ρευστής διασύνδεσης και αργότερα έγινε διάσημος για το συμπαγές Moulton στα πλαίσια της ανάπτυξης ενός αυτοκινήτου πολυτέλειας. Όταν η Alvis ακύρωσε το πρόγραμμα, ο Ισιγώνης κλήθηκε από τον Sir Leonard Lord για να επιστρέψει στην BMC όπου επρόκειτο να συνεργαστεί στενά και να αξιολογήσει τα σχέδια του Jack Daniels (όχι καμία σχέση!!!). Ο Ισιγώνης μετέφερε τα σκίτσα έννοιας σε τεχνικά σχέδια και σε λειτουργούντα πρωτότυπα. Η αποστολή που δόθηκε στον Ισιγώνη και την ομάδα του στη BMC ήταν να καταπολεμηθούν οι αυξανόμενες εισαγωγές των φθηνών και μικρών αυτοκινήτων φυσαλίδων από τη Γερμανία και την Ιταλία. Το τμήμα του χρεώθηκε με το σχέδιο ενός οικονομικού στην κατανάλωση βενζίνης, ανέξοδου 4θέσιου οχήματος χρησιμοποιώντας μια υπάρχουσα μηχανή για να επανακτήσει το μερίδιο αγοράς για BMC.

Ο Ισιγώνης είχε αποκτήσει την φήμη ως σχεδιαστή με τις πιο δημιουργικές και εμπνευσμένες ιδέες, από τότε που σχεδίασε το άκρως απόρρητό σχέδιο –αρχικά αποκαλούμενο ADO 15 (Austin Design Office Project 15) – σε ένα τραπεζομάντηλο !!!. Το σχέδιο αυτό ήταν το επαναστατικό Mini, το οποίο μετά από λίγο έγινε το best-seller στην Ευρώπη.

Ο Ισιγώνης μπορεί να μην ανακάλυψε την φόρμουλα των mini αυτοκινήτων, αλλά έγινε ο εμπνευστής και δημιουργός του πιο διάσημου παραδείγματος του είδους. Αλλάζοντας τον παραδοσιακό τρόπο μετάδοσης του και τοποθέτησης του κινητήρα από εμπρός προς τα πίσω σε πλαϊνή μετάδοσης και ένθεση, εξοικονόμησε σημαντικό χώρο δίνοντας την δυνατότητα άνετης φιλοξενίας 4 ατόμων στο εσωτερικό μιας μικρής και εύκολης στο parking πλατφόρμας. Για πρώτη φορά υπήρχε διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες στο 80% του συνολικού όγκου του αυτοκινήτου.

Αφού ο Sir Leonard Lord οδήγησε το πρωτότυπο, ζήτησε από τον Ισιγώνη να ετοιμάσει για παραγωγή το αυτοκίνητο μέσα σε ένα έτος.

Το σχέδιο ήταν τόσο ριζικό και πρωτόγνωρο, που η BMC ανησύχησε για πιθανά πολύ υψηλό κόστος. Απτόητος, ο Ισιγώνης σχεδίασε τα εργαλεία ο ίδιος. Αλλά η βιασύνη για να βγάλει τα αυτοκίνητα στο δρόμο προκάλεσε προβλήματα για τα πρόωρα πρότυπα του μίνι, ιδιαίτερα με τα μονταρίσματα μηχανών και τις επικαλύψεις των πατωμάτων. Ο Ισιγώνης αργότερα αναγνώρισε ότι οι επικαλύψεις των πατωμάτων είχαν διαρροές επειδή τις είχε σχεδιάσει ανάποδα.

Το Mini ευνοήθηκε σημαντικά από την συνεχιζόμενη συνεργασία του Ισιγώνη με τον Alex Moulton και τα συστήματα ανάπτυξης για την ανάρτηση. Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με την επαναστατική κίνηση στους εμπρός τροχούς και την ανεξάρτητη ανάρτηση πίσω, έδωσαν σημαντική ευκολία στην οδήγηση, παρότι ο Ισιγώνης “περιφρονούσε” τις ανέσεις των καθισμάτων που παραδοσιακά προσέφεραν τα Βρετανικά αυτοκίνητα, δηλώνοντας ότι είναι προτιμότερο να κάθονται σε καρφιά όταν οδηγούν αυτοκίνητο παρά σε άνετα καθίσματα.

Το 1959, όταν και το Mini βγήκε στην παραγωγή, ήταν η χρονιά για την δημιουργία ενός συμβόλου που εκτός από τις πωλήσεις ρεκόρ στην Ευρώπη, έγινε η “εικόνα” της δεκαετίας του ’60. Μεταξύ των 5 εκατομμυρίων που παρήγαγε η BMC, πολλά αγοράστηκαν από διάσημους ιδιοκτήτες όπως οι Beatles, οι ηθοποιοί Peter Sellers, Dudley Moor και οι Steve McQueen. Το μικρό αυτό αυτοκίνητο έγινε θρύλος όταν πρωταγωνίστησε στην ταινία του 1969 “The Italian Job” όπου πρωταγωνιστούσε ο Michael Caine, ενώ αργότερα έγινε το συνώνυμο του γέλιου με τον Mr. Bean.

Φιλόδοξος όπως πάντα, ο Ισιγώνης δημιούργησε πολλές διαφορετικές εκδόσεις του αυθεντικού Mini, περιλαμβάνοντας μικρά φορτηγά, αγροτικά, station wagon και το Morris Mini Traveler που χρησιμοποιήθηκε από την Βασιλική Πυροσβεστική και τα Ταχυδρομεία.

Μια από τις εκδόσεις ήταν για αγωνιστικούς σκοπούς, την οποία ο Ισιγώνης δεν υποστήριξε με πολλή θέρμη. Μετά από ένα αγώνα στον οποίο το αυτοκίνητο οδηγούσε ο οδηγός και σχεδιαστής John Cooper, αποφάσισε να το μεταλλάξει σε ένα πλήρως ανταγωνιστικό και νικητή αυτοκίνητο αγώνων, το γνωστό Mini-Cooper. Οι διάσημοι οδηγοί Formula 1, James Hunt, Jackie Stewart & Niki Lauda, ξεκίνησαν την καριέρα τους οδηγώντας σε αγώνες το Mini-Cooper.

Στρέφοντας την προσοχή του στα μέσου μεγέθους οχήματα, κυρίως λόγω της αυξανόμενης ζήτησης, ο Ισιγώνης συνέχισε την ιδεοληψία του με τη μεγιστοποίηση του διαστήματος επιβατών που συνδυάστηκε με την καλύτερη δυνατή οδική εκμετάλλευση. Παρείχε στην BMC το πρότυπο 1100, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το στούντιο Pininfarina στην Ιταλία, όπου ο Sergio Pininfarina σχεδίασε τη μορφή εξωτερικών σωμάτων. Προωθημένο ως Morris 1100 το 1962, και αργότερα ως Austin 1100, οι καθαρές, κλασσικές γραμμές του αυτοκινήτου εξυπηρέτησαν τις πωλήσεις της BMC πολύ καλά. Το Austin 1100 ξεπέρασε το μίνι σε κέρδη και παρέμεινε ως η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία στα αυτοκίνητα της Μεγάλης Βρετανίας για πολλά έτη.

ο Ισιγώνης συνέχισε να λειτουργεί ως διευθυντής εφαρμοσμένης μηχανικής στο τμήμα του Austin Morris έως το 1971 όταν και αποσύρθηκε. Ένας ασυμβίβαστος ατομιστής, Ισιγώνης πιστώνεται με το ρητό: «μια καμήλα είναι ένα άλογο που σχεδιάζεται από την επιτροπή.»


Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2008

ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ


Στα μέλη των Ενώσεων Διακοσμητών, παγκοσμίως, ζητείται να ασκούν το επάγγελμά τους κατά τρόπο που να προκαλεί σεβασμό και εμπιστοσύνη στους πελάτες, προμηθευτές, συναδέλφους διακοσμητές και κοινό.
Η επαγγελματική συμπεριφορά κάθε μέλους της Ένωσης οφείλει να κατευθύνεται από τον ακόλουθο κώδικα.


1. Θα συμμορφώνεται με τους ήδη υπάρχοντες νόμους και κανονισμούς, ρυθμίζοντας τις διαδικασίες της επιχείρησής του και την άσκηση της διακόσμησης εσωτερικού χώρου σύμφωνα με αυτό τον κώδικα.

2. Μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του στη διακόσμηση σε έναν πελάτη ως σύμβουλος ή προμηθευτής, με βάση μια αμοιβή, μισθό ή προμήθεια υπό τον όρο ότι οι επαγγελματικές του υπηρεσίες θα διεξαχθούν με τρόπο που θα εξυπηρετήσει καλύτερα τα συμφέροντα του πελάτη, χωρίς να θίξει την επαγγελματική του ακεραιότητα.

3. Πριν υπογράψει ένα συμβόλαιο με έναν πελάτη, θα ορίζει και θα προσδιορίζει σαφώς τον σκοπό και την φύση της μελέτης ή τις υπηρεσίες που θα παρέχει καθώς και τον τρόπο αμοιβής του. Θα εκτελέσει αυτές τις υπηρεσίες όπως ορίζονται στο συμβόλαιο και με την υψηλότερη επίδοση του επαγγέλματος.

4. Δεν θα αποκαλύπτει ποτέ πληροφορίες χωρίς τη συγκατάθεση του πελάτη και θα θεωρεί τις ευθύνες του σαν υποχρέωση προς το επάγγελμα του.

5. Θα θεωρεί μέρος της επαγγελματικής του ευθύνης να έχει ενεργό ενδιαφέρον στις μελέτες, τις σχεδιασμένες να βελτιώσουν την ποιότητα του περιβάλλοντος του ανθρώπου, διευθύνοντας τέτοιες δραστηριότητες κατά τρόπο που να εξυψώνει την αξιοπρέπεια του επαγγέλματος και της Ένωσης στην οποία ανήκει.

6. Δεν θα θίξει ποτέ την φήμη ή τις επαγγελματικές σχέσεις άλλου συναδέλφου του επαγγελματία διακοσμητή.

8. Δεν θα συνάψει εν γνώσει του συνεργασία με πελάτη που έχει συμβόλαιο με συνάδελφο, ούτε θα έλθει σε συμφωνία, πριν ο πελάτης διακόψει κάθε προηγούμενη σχέση με τον πρώτο.

9. Δεν θα επιτρέψει σε κανέναν αντιπρόσωπο της επιχείρησής του ή της εταιρείας του να παρουσιαστεί σαν μελετητής διακοσμητής, εκτός αν του χορηγηθεί τέτοια εντολή για συγκεκριμένη αποστολή, ούτε να παρουσιαστεί στο κοινό γενικά σαν επαγγελματίας μελετητής εσωτερικού χώρου, μέχρις ότου μια τέτοια εκπροσώπηση κατοχυρωθεί με εκπαίδευση ή την απαραίτητη εμπειρία.

10.
Δεν θα υπαινίσσεται ποτέ, μέσω διαφημίσεων ή άλλων μέσων, ότι το προσωπικό του ή οι υπάλληλοι της Εταιρείας είναι μέλη της Ένωσης, εφόσον το δικαίωμα χρησιμοποίησης της ονομασίας, χορηγείται αποκλειστικώς στα μέλη, με ταυτότητα της Ένωσης.

11. Θα ενθαρρύνει και θα συντρέχει στην διακίνηση ιδεών και πληροφόρησης μεταξύ του διακοσμητή εσωτερικού χώρου και συγγενών επαγγελμάτων, μόνον και εφόσον κατευθύνονται από τα ίδια υψηλά πρότυπα επαγγελματικής ασκήσεως που αρμόζουν στις σχέσεις του με τους συναδέλφους τους διακοσμητές.

12. Θα θεωρεί ηθική υποχρέωσή του να ενθαρρύνει σπουδαστές που δείχνουν ενδιαφέρον για την διακόσμηση εσωτερικού χώρου και θα προσφέρει κάθε βοήθεια, οποτεδήποτε αυτή είναι δυνατή, στους νέους που μπαίνουν στο επάγγελμα.


Κάθε απόκλιση από αυτόν τον κώδικα ή κάθε πράξη επιζήμια στην Ένωσή του και στο επάγγελμα, θα εκλαμβάνεται σαν αντιεπαγγελματική συμπεριφορά, υποκείμενη σε συζήτηση από το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης που ανήκει.

Η Ένωση Διακοσμητών Βορείου Ελλάδος προσυπογράφει τον ανωτέρω κώδικα.

Θεωρώ πολύ ενδιαφέρουσα την καταγραφή αυτή και θα προσπαθήσω να την ολοκληρώσω.

Ας εντοπίσουμε πρώτα τα σημεία που χρήζουν περαιτέρω διερέυνησης και καταγραφής.

1.ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο που ορίζει την επαγγελματική και λοιπή δραστηριότητα του αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων;

απάντηση ο ίδιος ακριβώς που ορίζει κι οποιουδήποτε κτίζει κάτι το Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός Ν.1577/1985 όπως ισχύει μετά τον Ν.2831/2000

για να ενημερωθεί κανείς πάνω στο θέμα ευρύτερα και ειδικότερα καλό είναι να αγοράσει το βιβλίο του Δημ.Γ.Χριστοφιλόπουλου με τίτλο ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ τομος γ ΓΕΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ απο τις εκδόσεις Δίκαιο&οικονομία Π.Ν.Σακκούλας

2.Υποχρεώσεις προκύπτουν απέναντι στην πολιτεία οπότε έρχεται αμέσως μετά:

α.οι νόμοι του φορολογικού κώδικα για τους ελεύθερους επαγγελματίες ή εργολάβους ή αναλόγως τη μορφή της ενασχόλησης του αντίστοιχου αναγραφόμενου της έναρξης επιτηδεύματος στην εφορία.

β.ο κώδικας ασφαλιζομένων [στον ΟΑΕΕ ή ΟΓΑ για αυτοαπασχολούμενους και ΙΚΑ για ιδιωτικούς και δημόσιους υπαλλήλους]

γ.η εγγραφή στο οικείο επιμελητήριο επαγγελματιών και βιοτεχνών και η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος για τους αυτοαπασχολούμενους

δ.ο αρχιτέκτονας εσωτερικών χώρων κανονικά -σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη-έχει τις ίδιες απολαβές με τον αρχιτέκτονα μηχανικό αφού είναι αντίστοιχες οι εργασίες που αναλαμβάνει, όμως δεδομένου ότι στην Ελλάδα δεν υπογράφει τις μελέτες του, αφού δεν έχει επαγγελματικά δικαιώματα δηλαδή δεν μπορεί να εγγραφεί στο τεχνικό επιμελητήριο [αλλά ούτε και στο καλλιτεχνικό επιμελητήριο] οπότε σύμφωνα με το κράτος είναι ανύπαρκτος επαγγελματικά και μπορεί να θεωρηθεί ένας απλός έμπορος υπηρεσιών.


Μην σας ξεγελά το γεγονός ότι οι Αρχιτέκτονες είναι λίγο πιο οργανωμένοι λόγω Τεχνικού Επιμελητηρίου επειδή αντιμετώπισαν λόγω παλαιότητος το ζήτημα πιό νωρίς, είναι ακόμα ξέφραγο αμπέλι η κατάσταση και για κείνους.

Αυτή η κατάσταση κάποιους βολεύει, είπαμε σε προηγούμενο άρθρο ποιούς βολεύει: τους εκμεταλλευτές του συστήματος τους εργοδότες άρπαγες και τα τσιράκια τους στο υπουργείο παιδείας και οικονομίας.Μήν αφήνετε να σας εκμεταλλευονται οι άρπαγες.

Γραφτείτε σε διεθνείς συλλόγους Αρχιτεκτόνων εσωτερικών χώρων και ενημερωθείτε για το τι και πως συμβαίνει εκεί που έχουν λυθεί τα ζητήματα που αντιμετωπίζουμε εδώ και αιώνες όπως στη Γερμανία Αγγλία Γαλλία Ιταλία Αμερική και αλλού.

Παρακάμψετε το Ελληνικό κρατικό σύστημα χρησιμοποιώντας αυτή του την αοριστία επ'οφελεία σας.

Σας χρειάζεται γνώση και οργάνωση για τα θέματα αυτά ώστε να μην εξαρτάστε από ανύπαρκτη μέριμνα.Απλά είστε εκτεθειμένοι από κάθε άποψη.Άρα βοηθηθείτε απο ειδικούς χρειάζεστε σαν επαγγελματίες: λογιστή, δικηγόρο, συναδέλφους[σύλλογο-επιμελητήριο τους δασκάλους σας και τους συμφοιτητές σας] χωρίς λογιστή και δικηγόρο τα καταφέρνετε χωρίς τους υπόλοιπους θα απομονωθείτε και θα σβήσετε επαγγελματικά όσο κι αν είστε ταλαντούχος.Είμαστε όλοι οι άνθρωποι κοινωνικά όντα και πολύ περισσότερο οι καλλιτέχνες.

3.Επαφίεται η αμοιβή του Αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων στην εκάστοτε ισορροπία ζήτησης και προσφοράς που δύναται να διαμορφώσει με τους πελάτες του.

Αποτέλεσμα: όταν οι πελάτες δεν έχουν οικονομική άνεση πληρώνεστε λίγα όταν έχουν και θέλουν να την αξιοποιήσουν πληρώνεστε πολλά και βεβαίως η αγορά και οι δυνατότητες του δείχνουν στον κάθε επαγγελματία που να σταθεί και πώς.

Πάντως αρχικά καλό είναι να υπολογίζει κανείς τις ώρες ενασχόλησης με το αντικείμενο και να το κοστολογεί αντίστοιχα.Καλό είναι να πληροφορηθεί πώς πληρώνονται οι αρχιτέκτονες βάσει του κανονισμού αμοιβών του ΤΕΕ.

οφείλουμε να διασφαλιζόμαστε έναντι των αρπακτικών και των επιπόλαιων με ιδιωτικά συμφωνητικά.

Για να υπογράψει κανείς συμφωνητικό με το πελάτη θα πρέπει να έχει υπόψη του πως γίνεται

κι ακόμα καλύτερα να το φτειάξει συμβολαιογράφος ή δικηγόρος

υπογράφεται σε τρία αντίτυπα σφραγισμένα προσκομίζονται στην οικεία εφορία σφραγίζονται κρατάει η εφορία ένα αντίγραφο ένα ο εργοδότης και ένα ο μελετητής.

έτσι διασφαλίζονται και τα δύο μέρη και δεν υπάρχει θέμα συζήτησης ή διαφωνίας είναι όλα ξεκάθαρα.

σε επόμενη φάση θα δούμε για το βιομηχανικό σχεδιαστή

διαφήμιση

ΑΡΧΕΙΟ ΘΕΜΑΤΩΝ

.

.

Ετικέτες

Αυτοκίνητο (21) μοτοσυκλέτα (18) ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ (17) ΕΛΛΗΝΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ (13) Ελληνικός σχεδιασμός (13) ΓΛΥΠΤΙΚΗ (9) ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (9) βιομηχανικοί σχεδιαστές σήμερα (9) ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ (8) βιομηχανικός σχεδιασμός σήμερα (8) ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΣΕ ΠΗΛΟ (7) αισθητικοί προβληματισμοί (7) εκθέσεις (7) επικαιρότητα (6) κατασκευές (5) αντικείμενο (4) σύγχρονη τέχνη (4) Βασικό σχέδιο (3) ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛ (3) ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΤΟΙΧΟΥ (3) γραφιστική (3) η τέχνη γενικά (3) στόχοι ζωής (3) σύνθεση (3) 1.Η οργάνωση των Σχεδιαστών (2) ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΟΥΝΔΙΑΣ (2) ΒΙΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (2) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ (2) Ελληνικότητα (2) ΜΑΡΜΑΡΟΓΛΥΠΤΙΚΗ (2) ΠΙΝ ΑΠ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ (2) ΠΟΔΗΛΑΤΟ (2) αφίσσα (2) διαγωνισμός (2) διακόσμηση (2) ευζωία (2) ιστορία σχεδιασμού (2) μουσείο (2) πολιτισμός (2) προκατσκευασμένα κτίσματα (2) πρόσκληση (2) στύλ (2) χώρος (2) 0.οι στόχοι του ιστολογίου (1) 2.Κώδικας δεοντολογίας Σχεδιαστών (1) 2CV (1) 3.δικαιώματα των Σχεδιαστών (1) 500CC (1) MINI MOTO (1) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΙΣΣΙΓΟΝΗΣ (1) ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΥΛΟΝΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (1) ΑΣΟΥΚΑ (1) ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ (1) Ανάρτηση Καββαδά (1) ΒΙΛΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (1) ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ (1) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟΣ ΣΤΟΚΟΣ ΜΑΤΙΖ (1) ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ (1) ΕΠΟΞΕΙΔΙΚΟ ΔΑΠΕΔΟ (1) ΕΥΡΩΠΗ (1) ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ (1) ΙΤΑΛΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (1) ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (1) ΚΑΦΕ ΜΠΑΡ ΤΑΡΑΤΣΑ (1) ΛΑΜΙΝΕΙΤ (1) ΜΙΝΙ ΜΟΤΟ (1) ΜΠΕΡΤΟΝΕ (1) ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (1) ΝΤΟΥΡΟΣΤΙΚ (1) Νίκος Καββαδάς (1) ΟΡΙΤΣΟΝΤΙ (1) ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ (1) ΠΑΤΗΤΗ ΤΣΙΜΕΝΤΟΚΟΝΙΑ ΔΑΠΕΔΟΥ (1) ΠΤΥΣΣΟΜΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ (1) ΣΤΟΥΚΟ ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΟ (1) Σχολή σχεδιασμού (1) ΤΕΧΝΗΤΗ ΠΕΤΡΑ (1) ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΑΠΕΔΟΥ ΛΑΜΙΝΕΙΤ (1) ΥΓΙΕΙΝΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΣΠΙΤΙΟΥ (1) ΦΥΤΑ (1) έπιπλο (1) αστεία (1) ζωγραφική (1) κομικς (1) μνημείο (1) μουσεία (1) περιοδικά σχεδιασμού (1) πληροφορίες χρηστικές (1) σ (1) τεχνολογία (1) φωτογραφική μηχανή (1)

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Ο ΧΟΡΗΓΟΣ

Ο ΧΟΡΗΓΟΣ
κάντε κλίκ στο εικονίδιο

εργαστήρι ΆυλονΣχεδιασμός

εργαστήρι  ΆυλονΣχεδιασμός
βραβείο σχεδιασμού Ζενέτος 92