Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2009

Bιομηχανικός Σχεδιασμός: Αλέξις Γεωργακόπουλος



Νοεμβρίου 20th, 2008 by designmag

Στα 24 του χρόνια βρέθηκε διευθυντής του τμήματος Industrial & Product Design της Ecole Cantonale d’ Art της Λωζάνης. Και κατά γενική ομολογία το απογείωσε!

Ο Αλέξις Γεωργακόπουλος επιβεβαιώνει όλα τα θαυμάσια κλισέ που θέλουν τους Έλληνες του εξωτερικού να διαπρέπουν αποδεικνύοντας ότι μπορούν να είναι και δημιουργικοί και ευφυείς και ιδιαίτερα ικανοί.

Γεννήθηκε στην Αθήνα τον Ιούλιο του 1976 από μητέρα Γαλλίδα, αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων, και πατέρα Έλληνα δικηγόρο. Είχε την τύχη σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο να βρίσκεται με τους γονείς του στην εξοχή, όπου είχε επαφή με τη θάλασσα, το χώμα, το δάσος, τα έντομα, γεγονός που πιστεύει ότι τον καθόρισε σε μεγάλο βαθμό. Στην οικογένεια υπήρχε επίσης ένα καλλιτεχνικό υπόβαθρο που αποδείχθηκε πολύ σημαντικό για τη συνέχεια. Από παιδί του άρεσε να κατασκευάζει πράγματα, να παίζει με εργαλεία, να αποσυναρμολογεί διάφορα αντικείμενα. «Ήμουν αρκετά πρακτικός», λέει. «Και στο σπίτι πάντα υπήρχαν ενδιαφέροντα αντικείμενα για παιχνίδιΑκόμα, από μικρός ζωγράφιζε διάφορα βιβλία και χαρτιά. Τα θεωρητικά μαθήματα δεν τον ενδιέφεραν, «δεν μπορούσα να τα μαθαίνω απ’ έξω, γεγονός που έκανε κάθε τρίμηνο τη βαθμολογία μου να χτυπάει κόκκινο….», θυμάται.Αναζητώντας κάτι δημιουργικό που να έχει σχέση με το σχέδιο, ύστερα από έρευνα σχετικά με τις σχολές design, έφυγε από την Ελλάδα στα 18 του και σπούδασε Product & Industrial Design στην “ECAL” - Ecole Cantonale d’ Art de Lausanne, στην Ελβετία. Για την πορεία του στον ακαδημαϊκό χώρο, «Είναι ό,τι πιο ανάποδο!», αναφέρει. «Το 2000, ένα χρόνο αφού είχα τελειώσει το Bachelor μου στην “ECAL”, μου ζητήθηκε να γίνω διευθυντής του τμήματος Industrial & Product Design της ίδιας σχολής. Όπως φαντάζεστε ήταν μια μεγάλη πρόκληση, την οποία όμως δέχτηκα και εξασκώ εδώ και οκτώ χρόνια».

Το τμήμα design της σχολής ήταν καλό, αλλά σε καμία περίπτωση ανταγωνιστικό. «Σε αυτή θέση τα έμαθα όλα από την αρχή, ήταν λίγο “παίζω και μαθαίνωαλλά σε μία λίγο πιο σοβαρή κατάσταση. Έκανα διδασκαλία, επιλογή designers, σχέσεις με τη βιομηχανία και τον τύπο, στήσιμο εκθέσεων. Γνώρισα έτσι πολύ καλά τον κόσμο του design εκ των έσω. Χρειάστηκε πολύ δουλειά για να φτάσουμε στο σημερινό επίπεδο».

Όσον αφορά τα σχέδια για το μέλλον, «Το μόνο που ξέρω αυτή τη στιγμή είναι ότι έχοντας μείνει πρόσφατα τέσσερις μήνες στο Hong Kong και έχοντας δει από κοντά πώς είναι τα πράγματα εκεί, θα ήθελα να έχω μια σχέση με τα γεγονότα γύρω από την παραγωγή και το design στη νότια Aσία». Ως βιομηχανικός σχεδιαστής δημιουργεί αντικείμενα σε γραμμές απλές που ξεκουράζουν τη ματιά, είναι ανάλαφρα, χωρίς γωνίες και μοιάζουν οικεία. «Μου αρέσουν τα αντικείμενα μετεντωμένεςκαμπύλες και επιφάνειες», διευκρινίζει.

«Προσπαθώ αυτά που σχεδιάζω να είναι σύγχρονα, αλλά με μια κλασσική χροιά. Επίσης ένα αντικείμενο χωρίς έντονες γωνίες είναι και πιο ευχάριστο στη χρήση».Του αρέσει να σχεδιάζει μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, ώστε το αντικείμενο να μην είναι αναμενόμενο και η κάθε επιλογή να έχει γίνει μετά από σκέψη, δοκιμές και μακέτες ή πρωτότυπα. Επίσης του αρέσουν τα έντονα χρώματα, τα οποία συνήθως βάζει σε αντίθεση με το λευκό...

Για περισσότερα, στο τεύχος +design #60 και

στον προσωπικό του ιστοχώρο

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ UNIMOG


ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΟ ΟΧΗΜΑ- ΕΡΓΑΛΕΙΟ
ΕΝΝΟΟΥΜΕ: UNIMOG
Mercedes Benz

ΣΕ OTIΔΗΠΟΤΕ ΚΙ ΑΝ ΣΚΕΦΤΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η' ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ
ΥΠΑΙΘΡΟ ΓΕΝΙΚΑ, ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΕ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΌ ΝΑ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΕΙ
ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΑΡΓΑ ΑΛΛΑ ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ ΝΕΑΝΙΚΌ ΑΝ ΚΑΙ ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΧΡΟΝΩΝ ΠΟΡΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ.



Προϊόν που προκύπτει από την άκρατη ανησυχία ενός λαού πείσμονα και αποφασιστικού εργατικότατου και μεθοδικού -του Γερμανικού- για να επιβιώσει να ορθοποδήσει απο ένα καταστροφικό πόλεμο και να μπορέσει να δουλεψει να προοδευσει.

Είναι μια χαρακτηριστική και συγκινητική ιστορία ενός προιόντος που αν μη τι άλλο συνοδεύει τους ανθρώπους του μόχθου και της προσφοράς στον αγώνα τους σε καθε δύσκολη περίπτωση σε οποιαδήποτε γωνιά του κόσμου μας μισό αιώνα τώρα.

Οταν σκεφτόμαστε τα γνωστα 4χ4 ποτέ ο νούς μας δεν μπορεί να πάει σε ένα όχημα τόσο ταπεινό κι όμως τόσο αξεπέραστο απο οτιδήποτε άλλο.
Το βλέπουμε συνήθως όταν έρχονται να μας σώσουν απο κάποια θεομηνία οι πυροσβέστες, ο ερυθρός στραυρός, ο στρατός ή κάποιος γείτονας αγρότης, κι όμως είναι πάντα πίσω απο οικοδομικές εργασίες απαιτήσεων αγροτικές εργασίες στρατιωτικές επιχειρήσεις και παρα πολλά άλλα.
Η ιστορία της παραγωγής του ξεκινά απο το 1945 επομένως τα σχέδια του είναι προπολεμικά και ίσως οι ρίζες του είναι στα προπολεμικά οχήματα μεταφοράς προσωπικού σε δύσβατα εδάφη.
Ασ δούμε το ιστορικό του μέσα απο φωτογραφίες του αρχείου της ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ ΜΠΕΝΖ που το έκανε κτήμα της και συνέχισε την παραγωγή του σχεδόν απο την αρχή της πορείας της και το διατηρεί εξελίσσοντας το διαρκώς μέχρι σήμερα που κατέληξε να είναι ένα πανάκριβο προιόν.
απο ένα σκληροτράχηλο τρακτεροειδές παντός εδάφους έγινε ένα όχημα των 150.000 ευρώ.




Στο ξεκίνημα του αμέσως μετά τον πόλεμο 1945

1945


1946


1948


1950 σημαντικές εξελίξεις μηχανολογικής φύσης


εξωτερικά καμία αλλαγή 1950


1951 με το αστεράκι πια το Unimog γίνεται μέλος της οικογένειας Mercedes Benz



1956

Όχι δεν του έφυγαν οι ρόδες απλά έχει το λεγόμενο σύστημα αράχνη ώστε να ξεπερνάει εμπόδια που οι υπόλοιποι ξεπερνούν μόνο με τη βοήθεια ... ελικοπτέρου!

1958

όταν μιλάμε ότι τραβάει σαν τραίνο δεν μιλάμε μεταφορικά αλλά κυριολεκτούμε!

1964



1974



1976



1993

Μικρό όμορφο και φοβερά δυνατό!

απαντήστε αν μπορείτε ποιάς χρονολογίας είναι;

κι όμως είναι σημερινό 2009









εδώ είναι το μοντέλο 1993

όταν μιλάμε για δύναμη έλξεως και ευελιξία που αλλού να πάει ο νούς μας;

2000



2003


2005





2009


2009

όταν το ασταμάτητο γίνεται και γρήγορο και λουσάτο ε τότε κοστίζει και λιγάκι παραπάνω μέχρι και 150.000 ευρώπουλα...

οπότε βγαίνει και σε λίγο πιο σπαρτιάτικο όπως τα παλαιότερα εξού και η ομοιότητα αλλά και η διαχρονική ομορφιά!

διαφήμιση

ΑΡΧΕΙΟ ΘΕΜΑΤΩΝ

.

.

Ετικέτες

Αυτοκίνητο (21) μοτοσυκλέτα (18) ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ (17) ΕΛΛΗΝΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ (13) Ελληνικός σχεδιασμός (13) ΓΛΥΠΤΙΚΗ (9) ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (9) βιομηχανικοί σχεδιαστές σήμερα (9) ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ (8) βιομηχανικός σχεδιασμός σήμερα (8) ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΣΕ ΠΗΛΟ (7) αισθητικοί προβληματισμοί (7) εκθέσεις (7) επικαιρότητα (6) κατασκευές (5) αντικείμενο (4) σύγχρονη τέχνη (4) Βασικό σχέδιο (3) ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛ (3) ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΤΟΙΧΟΥ (3) γραφιστική (3) η τέχνη γενικά (3) στόχοι ζωής (3) σύνθεση (3) 1.Η οργάνωση των Σχεδιαστών (2) ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΟΥΝΔΙΑΣ (2) ΒΙΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (2) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ (2) Ελληνικότητα (2) ΜΑΡΜΑΡΟΓΛΥΠΤΙΚΗ (2) ΠΙΝ ΑΠ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ (2) ΠΟΔΗΛΑΤΟ (2) αφίσσα (2) διαγωνισμός (2) διακόσμηση (2) ευζωία (2) ιστορία σχεδιασμού (2) μουσείο (2) πολιτισμός (2) προκατσκευασμένα κτίσματα (2) πρόσκληση (2) στύλ (2) χώρος (2) 0.οι στόχοι του ιστολογίου (1) 2.Κώδικας δεοντολογίας Σχεδιαστών (1) 2CV (1) 3.δικαιώματα των Σχεδιαστών (1) 500CC (1) MINI MOTO (1) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΙΣΣΙΓΟΝΗΣ (1) ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΥΛΟΝΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (1) ΑΣΟΥΚΑ (1) ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ (1) Ανάρτηση Καββαδά (1) ΒΙΛΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (1) ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ (1) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟΣ ΣΤΟΚΟΣ ΜΑΤΙΖ (1) ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ (1) ΕΠΟΞΕΙΔΙΚΟ ΔΑΠΕΔΟ (1) ΕΥΡΩΠΗ (1) ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ (1) ΙΤΑΛΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (1) ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (1) ΚΑΦΕ ΜΠΑΡ ΤΑΡΑΤΣΑ (1) ΛΑΜΙΝΕΙΤ (1) ΜΙΝΙ ΜΟΤΟ (1) ΜΠΕΡΤΟΝΕ (1) ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (1) ΝΤΟΥΡΟΣΤΙΚ (1) Νίκος Καββαδάς (1) ΟΡΙΤΣΟΝΤΙ (1) ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ (1) ΠΑΤΗΤΗ ΤΣΙΜΕΝΤΟΚΟΝΙΑ ΔΑΠΕΔΟΥ (1) ΠΤΥΣΣΟΜΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ (1) ΣΤΟΥΚΟ ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΟ (1) Σχολή σχεδιασμού (1) ΤΕΧΝΗΤΗ ΠΕΤΡΑ (1) ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΑΠΕΔΟΥ ΛΑΜΙΝΕΙΤ (1) ΥΓΙΕΙΝΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΣΠΙΤΙΟΥ (1) ΦΥΤΑ (1) έπιπλο (1) αστεία (1) ζωγραφική (1) κομικς (1) μνημείο (1) μουσεία (1) περιοδικά σχεδιασμού (1) πληροφορίες χρηστικές (1) σ (1) τεχνολογία (1) φωτογραφική μηχανή (1)

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Ο ΧΟΡΗΓΟΣ

Ο ΧΟΡΗΓΟΣ
κάντε κλίκ στο εικονίδιο

εργαστήρι ΆυλονΣχεδιασμός

εργαστήρι  ΆυλονΣχεδιασμός
βραβείο σχεδιασμού Ζενέτος 92