Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ UNIMOG


ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΣΠΑΡΤΙΑΤΙΚΟ ΟΧΗΜΑ- ΕΡΓΑΛΕΙΟ
ΕΝΝΟΟΥΜΕ: UNIMOG
Mercedes Benz

ΣΕ OTIΔΗΠΟΤΕ ΚΙ ΑΝ ΣΚΕΦΤΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η' ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ
ΥΠΑΙΘΡΟ ΓΕΝΙΚΑ, ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΣΕ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΌ ΝΑ ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΕΙ
ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΑΡΓΑ ΑΛΛΑ ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΑ ΝΕΑΝΙΚΌ ΑΝ ΚΑΙ ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΧΡΟΝΩΝ ΠΟΡΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ.



Προϊόν που προκύπτει από την άκρατη ανησυχία ενός λαού πείσμονα και αποφασιστικού εργατικότατου και μεθοδικού -του Γερμανικού- για να επιβιώσει να ορθοποδήσει απο ένα καταστροφικό πόλεμο και να μπορέσει να δουλεψει να προοδευσει.

Είναι μια χαρακτηριστική και συγκινητική ιστορία ενός προιόντος που αν μη τι άλλο συνοδεύει τους ανθρώπους του μόχθου και της προσφοράς στον αγώνα τους σε καθε δύσκολη περίπτωση σε οποιαδήποτε γωνιά του κόσμου μας μισό αιώνα τώρα.

Οταν σκεφτόμαστε τα γνωστα 4χ4 ποτέ ο νούς μας δεν μπορεί να πάει σε ένα όχημα τόσο ταπεινό κι όμως τόσο αξεπέραστο απο οτιδήποτε άλλο.
Το βλέπουμε συνήθως όταν έρχονται να μας σώσουν απο κάποια θεομηνία οι πυροσβέστες, ο ερυθρός στραυρός, ο στρατός ή κάποιος γείτονας αγρότης, κι όμως είναι πάντα πίσω απο οικοδομικές εργασίες απαιτήσεων αγροτικές εργασίες στρατιωτικές επιχειρήσεις και παρα πολλά άλλα.
Η ιστορία της παραγωγής του ξεκινά απο το 1945 επομένως τα σχέδια του είναι προπολεμικά και ίσως οι ρίζες του είναι στα προπολεμικά οχήματα μεταφοράς προσωπικού σε δύσβατα εδάφη.
Ασ δούμε το ιστορικό του μέσα απο φωτογραφίες του αρχείου της ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ ΜΠΕΝΖ που το έκανε κτήμα της και συνέχισε την παραγωγή του σχεδόν απο την αρχή της πορείας της και το διατηρεί εξελίσσοντας το διαρκώς μέχρι σήμερα που κατέληξε να είναι ένα πανάκριβο προιόν.
απο ένα σκληροτράχηλο τρακτεροειδές παντός εδάφους έγινε ένα όχημα των 150.000 ευρώ.




Στο ξεκίνημα του αμέσως μετά τον πόλεμο 1945

1945


1946


1948


1950 σημαντικές εξελίξεις μηχανολογικής φύσης


εξωτερικά καμία αλλαγή 1950


1951 με το αστεράκι πια το Unimog γίνεται μέλος της οικογένειας Mercedes Benz



1956

Όχι δεν του έφυγαν οι ρόδες απλά έχει το λεγόμενο σύστημα αράχνη ώστε να ξεπερνάει εμπόδια που οι υπόλοιποι ξεπερνούν μόνο με τη βοήθεια ... ελικοπτέρου!

1958

όταν μιλάμε ότι τραβάει σαν τραίνο δεν μιλάμε μεταφορικά αλλά κυριολεκτούμε!

1964



1974



1976



1993

Μικρό όμορφο και φοβερά δυνατό!

απαντήστε αν μπορείτε ποιάς χρονολογίας είναι;

κι όμως είναι σημερινό 2009









εδώ είναι το μοντέλο 1993

όταν μιλάμε για δύναμη έλξεως και ευελιξία που αλλού να πάει ο νούς μας;

2000



2003


2005





2009


2009

όταν το ασταμάτητο γίνεται και γρήγορο και λουσάτο ε τότε κοστίζει και λιγάκι παραπάνω μέχρι και 150.000 ευρώπουλα...

οπότε βγαίνει και σε λίγο πιο σπαρτιάτικο όπως τα παλαιότερα εξού και η ομοιότητα αλλά και η διαχρονική ομορφιά!

Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2009

Νέα MV Agusta

Image









Η πρώτη νέα MV Agusta που θα εξελιχθεί υπό την ιδιοκτησία της Harley Davidson, θα είναι η μονοκύλινδρη F1 650 κυβικών με ακτινικές βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, η οποία ήδη υπάρχει ως ολοκληρωμένο πρωτότυπο, τόσο σε enduro, όσο και σε supermoto μορφή. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν η Harley θα επικυρώσει την εξέλιξη μιας oval track έκδοσης για τους αγώνες dirt track της ΑΜΑ! Είναι όμως η τρικύλινδρη F3 των 675 κυβικών, που θα τραβήξει...

το ενδιαφέρον, τόσο ως μια sport μοτοσυκλέτα του αληθινού κόσμου, με διάφορες... ενδυμασίες (naked, supersport, ίσως ακόμη και on-off) όσο και ως διεκδικήτρια στους αγώνες supersport. Η MV Agusta είναι ήδη έτοιμη να ανταγωνιστεί τη BMW στην αγορά, με μία τέτοια μοτοσυκλέτα -είναι γνωστό ότι οι Γερμανοί εξελίσσουν μια παρόμοια τρικύλινδρη 675 κυβικών εκατοστών. Σχεδιάστηκε την περασμένη χρονιά, από τον επί μακρόν "γκουρού" των κινητήρων της MV, Ezio Mascheroni (δημιουργό των δίχρονων δικύλινδρων κινητήρων, που οδήγησαν τον Walter Villa σε τέσσερις παγκόσμιους τίτλους αγώνων δρόμου το ’74-’76, με το όνομα της Harley Davidson), και ξεκίνησε τις δοκιμές στο δυναμόμετρο αυτό το καλοκαίρι, για την προγραμματισμένη στην EICMA του Μιλάνου παρουσίασή της, τον Νοέμβριο του 2009. Πραγματικά, ο Massimo Tamburini, έχει ήδη ένα έτοιμο πρωτότυπο F3 στημένο στους τροχούς του, στο studio σχεδιασμού CRC στο San Marino. Ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα μικρών διαστάσεων, έχει μικρότερη γωνία κυλίνδρων από τον αντίστοιχο του Triumph Daytona 675 (με τον οποίο θα συγκριθεί αναπόφευκτα), επιτρέποντας μεγαλύτερο καθοδικό ρεύμα αέρα, και όπως και στην υπάρχουσα τετρακύλινδρη F4, που σχεδίασε ο Piero Ferrari, διαθέτει ακτινικές βαλβίδες και offset αλυσίδα μετάδοσης της κίνησης στους διπλούς επικεφαλής εκκεντροφόρους. Πολύ ελαφριά, η κινητήρια μονάδα έχει στρόφαλο με χρονισμό 120 μοιρών, στερείται του ενεργοβόρου αντικραδασμικού άξονα και έχει σχεδιαστεί για να αποδίδει 140 ίππους στον στρόφαλο στις 13.800 στροφές, για την έκδοση δρόμου. Η Daytona 675, σύμφωνα με την Triumph αποδίδει 125 στις 12.500 και ζυγίζει 165 κιλά, ενώ ο στόχος για το στεγνό βάρος της MV F3 σε έκδοση δρόμου είναι 160 κιλά. Αυτό θα επιτευχθεί χάρη στο πρωτοποριακό πλαίσιο από συνδυασμένους ατσάλινους σωλήνες και αλουμινένια τμήματα, όμοιο με εκείνο της F4, το οποίο θα είναι πλήρως ρυθμιζόμενο για αγωνιστική χρήση. Έτσι, το από χυτό αλουμίνιο (ή από μαγνήσιο, στη μελλοντική έκδοση RR) μονόμπρατσο ψαλίδι, θα πατά σε μία ρυθμιζόμενη βάση και όχι στα κάρτερ, ενώ αυτή φαίνεται ότι θα είναι και η επιλογή για τον λαιμό και τη γωνία με το ανεστραμμένο πιρούνι, όπως στο προηγούμενο σχέδιο του Tamburini, εκείνο της Ducati 916. Κάνοντας όμως ένα βήμα μπροστά, για τη κατηγορία των supersport, η τροφοδοσία της F3 θα εξασφαλίζεται μέσω αυλών εισαγωγής μεταβλητού μήκους, όχι του on/off τύπου που χρησιμοποιούν οι Yamaha R6 και R1, αλλά ενός συστήματος ελεγχόμενου από υπολογιστή, παρόμοιου με εκείνο των περιστροφικών Norton NRV588 Rotary. Αυτό χρησιμοποιεί έναν γραμμικό ηλεκτρικό σερβοκινητήρα, για να ενεργοποιεί τα τηλεσκοπικά "πουκάμισα" που γλιστρούν πάνω - κάτω στους αυλούς εισαγωγής των σωμάτων ψεκασμού, μέσω γραναζιών. Όλο το σύστημα ελέγχεται από την ECU, ώστε όσο πέφτουν οι στροφές, να μεγαλώνει το μήκος τους και να αυξάνεται η παρεχόμενη ροπή, ενώ όσο εκείνες αντίθετα αυξάνονται, το μήκος των αυλών μειώνεται για να αυξηθεί η ισχύς. Ένα πολύ πιο εξελιγμένο και προοδευτικό σύστημα δηλαδή, από αυτό που χρησιμοποιούν οι Yamaha. Όπως και να ’χει πάντως, το πρώτο τρικύλινδρο μοντέλο της MV Agusta για τον δρόμο, δεν μπορεί παρά να φέρει στο μυαλό τα αγωνιστικά των GP με τα οποία ο Giacomo Agostini κέρδιζε παγκόσμιους τίτλους την εποχή 1966-1972. Όπως δήλωσε και ο Claudio Castiglioni, "με την εξέλιξη των νέων μοντέλων της MV Agusta, παραμένουμε πιστοί στην κληρονομιά μας".

διαφήμιση

ΑΡΧΕΙΟ ΘΕΜΑΤΩΝ

.

.

Ετικέτες

Αυτοκίνητο (21) μοτοσυκλέτα (18) ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ (17) ΕΛΛΗΝΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ (13) Ελληνικός σχεδιασμός (13) ΓΛΥΠΤΙΚΗ (9) ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (9) βιομηχανικοί σχεδιαστές σήμερα (9) ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ (8) βιομηχανικός σχεδιασμός σήμερα (8) ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΣΕ ΠΗΛΟ (7) αισθητικοί προβληματισμοί (7) εκθέσεις (7) επικαιρότητα (6) κατασκευές (5) αντικείμενο (4) σύγχρονη τέχνη (4) Βασικό σχέδιο (3) ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛ (3) ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΤΟΙΧΟΥ (3) γραφιστική (3) η τέχνη γενικά (3) στόχοι ζωής (3) σύνθεση (3) 1.Η οργάνωση των Σχεδιαστών (2) ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΟΥΝΔΙΑΣ (2) ΒΙΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (2) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ (2) Ελληνικότητα (2) ΜΑΡΜΑΡΟΓΛΥΠΤΙΚΗ (2) ΠΙΝ ΑΠ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ (2) ΠΟΔΗΛΑΤΟ (2) αφίσσα (2) διαγωνισμός (2) διακόσμηση (2) ευζωία (2) ιστορία σχεδιασμού (2) μουσείο (2) πολιτισμός (2) προκατσκευασμένα κτίσματα (2) πρόσκληση (2) στύλ (2) χώρος (2) 0.οι στόχοι του ιστολογίου (1) 2.Κώδικας δεοντολογίας Σχεδιαστών (1) 2CV (1) 3.δικαιώματα των Σχεδιαστών (1) 500CC (1) MINI MOTO (1) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΙΣΣΙΓΟΝΗΣ (1) ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΥΛΟΝΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (1) ΑΣΟΥΚΑ (1) ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ (1) Ανάρτηση Καββαδά (1) ΒΙΛΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (1) ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ (1) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟΣ ΣΤΟΚΟΣ ΜΑΤΙΖ (1) ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ (1) ΕΠΟΞΕΙΔΙΚΟ ΔΑΠΕΔΟ (1) ΕΥΡΩΠΗ (1) ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ (1) ΙΤΑΛΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (1) ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (1) ΚΑΦΕ ΜΠΑΡ ΤΑΡΑΤΣΑ (1) ΛΑΜΙΝΕΙΤ (1) ΜΙΝΙ ΜΟΤΟ (1) ΜΠΕΡΤΟΝΕ (1) ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (1) ΝΤΟΥΡΟΣΤΙΚ (1) Νίκος Καββαδάς (1) ΟΡΙΤΣΟΝΤΙ (1) ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ (1) ΠΑΤΗΤΗ ΤΣΙΜΕΝΤΟΚΟΝΙΑ ΔΑΠΕΔΟΥ (1) ΠΤΥΣΣΟΜΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ (1) ΣΤΟΥΚΟ ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΟ (1) Σχολή σχεδιασμού (1) ΤΕΧΝΗΤΗ ΠΕΤΡΑ (1) ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΑΠΕΔΟΥ ΛΑΜΙΝΕΙΤ (1) ΥΓΙΕΙΝΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΣΠΙΤΙΟΥ (1) ΦΥΤΑ (1) έπιπλο (1) αστεία (1) ζωγραφική (1) κομικς (1) μνημείο (1) μουσεία (1) περιοδικά σχεδιασμού (1) πληροφορίες χρηστικές (1) σ (1) τεχνολογία (1) φωτογραφική μηχανή (1)

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Ο ΧΟΡΗΓΟΣ

Ο ΧΟΡΗΓΟΣ
κάντε κλίκ στο εικονίδιο

εργαστήρι ΆυλονΣχεδιασμός

εργαστήρι  ΆυλονΣχεδιασμός
βραβείο σχεδιασμού Ζενέτος 92