Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2010

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛ






Ο Γιώργος Μιχαήλ είναι ένας απο τους καλύτερους και πιο έμπειρους βιομηχανικούς σχεδιαστές που διαθέτει η Ελλάδα είχα την τύχη να γνωριστούμε όταν ήμουνα φοιτητής.
Η εμπειρία του και το κύρος του φαίνονται ακόμη και σε  παλαιές φωτογραφίες απο τα κατορθώματα του στην δύσκολη ελληνική πραγματικότητα.

Ασχολήθηκε κυρίως στην Ελληνική αγορά και ιδιαίτερα στην δεκαετία του 80. Δημιουργίες του:
RENAULT FARMA,
NAMCO PONY και NAMCO SUPER,
NEORIO E8000,
DIM,
AGRICOLA 25 GT 4X4 και άλλα.
Κάποια στοιχεία θα μπορούσατε να δείτε στους σχεδιαστές αυτοκινήτων εδώ σας δείχνουμε ελάχιστα δείγματα γραφής για την εγχώρια παραγωγή, έχει δουλέψει όμως για πολλά χρόνια στο στούντιο Μπερτόνε στην Ιταλία.

Εξάλλου έχει σχεδιάσει μια σειρά από αντικείμενα που βρίσκονται γύρω μας κι ας μη το ξέρουμε, απο κάδους απορριμάτων ηλιακούς θερμοσίφωνες καινούριας γενιάς και πολλά άλλα.
Πολλοί από τους κάδους σκουπιδιών που υπάρχουν γύρω μας ειδικά οι πλαστικοί που έμπαιναν σε κολονάκι κι άνοιγαν είναι σχέδια του.
Κρατάω εδώ αυτά τα άρθρα σαν το ελάχιστο που μπορώ να κάνω ώστε να διαφυλάξω έστω αυτό το λίγο που βρήκα για τον εξαίσιο αυτό άνθρωπο και την ζωντανή ιστορία του σχεδιασμού στη πατρίδα μας με τεράστια παγκόσμια προσφορά.






Ποιος είναι στ' αλήθεια ο ρόλος της παιδείας

Του ΓΙΩΡΓΟΥ Θ. ΜΙΧΑΗΛ*

Το εκπαιδευτικό σύστημα των τελευταίων χρόνων αποπροσανατόλισε τους νέους και δεν τους βοήθησε να συνειδητοποιήσουν την τεράστια σημασία της γνώσης για την ολοκλήρωση της ανθρώπινης προσωπικότητας. Αντίθετα, τους έκανε να νιώσουν ότι είναι εξαναγκασμένοι να μάθουν πέντε πράγματα απαραίτητα για την απόκτηση κάποιου τίτλου ή πτυχίου, που είναι το πασαπόρτο, όπως θέλουν να λένε, για την κοινωνική και οικονομική καταξίωση. Ετσι, στόχος έγινε το πτυχίο και όχι η γνώση. Με το στανιό επιστήμονες και όχι καλλιεργημένους ανθρώπους θελήσαμε να κάνουμε τα παιδιά μας. Και αφού ο αληθινός στόχος της παιδείας για απόκτηση πνευματικής καλλιέργειας, διαστράφηκε σε κυνήγι για απόκτηση τίτλου, είναι φυσικό αυτόν τον τίτλο να θέλουμε να τον κερδίσουμε με τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια.

Ο Σωκράτης κάπου στην απολογία του είπε ότι στόχος του δεν ήταν να δώσει γνώσεις στους μαθητές του, αλλά να τους διδάξει τον έρωτα για τη γνώση.

Ψυχαγωγία -σε αντιδιαστολή με τη διασκέδαση- λοιπόν πρώτα και όχι καταναγκασμός θα έπρεπε να είναι οι βασικές αρχές, τα θεμέλια πάνω στα οποία πρέπει να στηριχτεί το παιδαγωγικό σύστημα της τρίτης χιλιετηρίδας. Οι αρχαίοι μας πρόγονοι το γνώριζαν πολύ καλά αυτό με τις περιπατητικές σχολές και τα συμπόσια, που οδήγησαν τον αρχαίο πολιτισμό στην άνθηση που όλοι γνωρίζουμε.

Δεν είναι δυνατόν να ταΐσεις κάποιον με γνώσεις αν δεν του ανοίξεις πρώτα την όρεξη. Και είτε μας αρέσει αυτό είτε όχι, οι γνώσεις και το φαγητό αφομοιώνονται μόνον όταν υπάρχει η όρεξη. Αν παρ' όλα αυτά κάποιοι επιμένουν να ταΐσουν τους νέους μας με το ζόρι, το αποτέλεσμα όπως όλοι είδαμε αυτές τις μέρες είναι ο εμετός. Ας ανασκουμπωθούμε λοιπόν όλοι εμείς που κοπτόμεθα για το μέλλον των νέων μας και ας καθίσουμε να δουλέψουμε για την παιδεία. Με μπαλώματα δεν βάφονται αυγά. Η παιδεία μας είναι ένα ερείπιο που κτίστηκε σε άλλες εποχές και τώρα δυστυχώς θέλει γκρέμισμα και ξαναχτίσιμο από την αρχή. Οσοι έχουν το θάρρος και τα κότσια ας μαζευτούν να δουλέψουν για να ξαναχτίσουμε μια παιδεία αντιαυταρχική, ψυχαγωγική, όπου ο δάσκαλος δεν είναι ο γελοίος μπαμπούλας που όλοι ξέρουμε, αλλά ο ώριμος φίλος και συνεργάτης του μαθητή στο δύσκολο αλλά και απέραντα ηδονικό σταυρόλεξο της γνώσης και της ζωής. Ας δουλέψουμε για να κάνουμε τα παιδιά μας παθιασμένους εραστές της γνώσης, σούπερ gamers της επιστήμης, της τέχνης, της τεχνολογίας και όχι κινητά λεξικά που σε λίγα χρόνια δεν θα θυμούνται πια τίποτα.

Το πολυτιμότερο, το μέγιστο αγαθό δεν είναι ούτε ο πλούτος ούτε τα υλικά αγαθά, ούτε ακόμη και η υγεία. Είναι η ελευθερία που στέκει πάνω από όλα αυτά. Και ελευθερία σημαίνει να έχεις φτάσει τόσο ψηλά σαν πνεύμα και ψυχή, ώστε να μπορείς ακόμη και το πιο άπιαστό σου όνειρο να το κάνεις πραγματικότητα. Η διαφορά του ανθρώπου από τα ζώα είναι ότι αυτός είναι ελεύθερος να αποφασίζει για τη ζωή του πάνω από ένστικτα και φυσικές ροπές. Ο μόνος λοιπόν τρόπος για την κατάκτηση της ελευθερίας είναι η γνώση της αλήθειας που την κερδίζουμε με τη σωστή παιδεία. Και φυσικά, μαζί με τη γνώση της αλήθειας έρχεται και η αρετή και η τόλμη. Μάθετε την αλήθεια, είπε ο Χριστός, ο μεγάλος δάσκαλος και φυσικά ψυχαγωγός. Αυτή θα σας ελευθερώσει.

Η εποχή των πολέμων που χρειαζότανε ανδρείκελα, τροφή για τα κανόνια, τείνει σιγά σιγά να γίνει ντεμοντέ, όσο και αν κάποιοι προσπαθούν με κάθε μέσο να δημιουργούν εχθρούς για να εξυπηρετούνται κάθε είδους άνομα συμφέροντα. Μπροστά μας ορθώνονται νέα προβλήματα και ένα σύμπαν που την αποίκισή του φαίνεται πως δεν μας παίρνει άλλο να την αναβάλλουμε.

Η νέα παιδεία που θα ανασκουμπωθούμε, είτε το θέλουμε είτε όχι, να δημιουργήσουμε, πρέπει να παράγει ελεύθερα άτομα, κατάλληλα να διαχειριστούν τα μεγάλα προβλήματα του κόσμου και να χτίσουνε επιτέλους μια αληθινή και όχι κατ' ευφημισμόν -όπως είναι σήμερα-ανθρώπινη κοινωνία.

* Αρχιτέκτονας, βιομηχανικός σχεδιαστής

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 12/02/2009

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΡΟΜΕΑ


5η χρονιά για το Διεθνή Διαγωνισμό Βιομηχανικού Σχεδίου Επίπλων Γραφείου & Σπιτιού


Η εταιρεία DROMEAS, μία από τις πρωτοπόρες επιχειρήσεις στο σχεδιασμό επίπλων γραφείου, προκήρυξε για 5η φορά το Διεθνή Διαγωνισμό Βιομηχανικού Σχεδίου Επίπλων Γραφείου και Σπιτιού. Ο διαγωνισμός προκηρύσσεται κάθε δύο χρόνια και δημιουργήθηκε με στόχο την προαγωγή της σπουδαιότητας του βιομηχανικού σχεδιασμού προϊόντων, αλλά και της επιβράβευσης των δημιουργών για τη φαντασία και την πρωτοτυπία των ιδεών τους.
Η εταιρεία ΔΡΟΜΕΑΣ απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση προς κάθε ενδιαφερόμενο που επιθυμεί να συμμετάσχει στον εν λόγω διαγωνισμό, ο οποίος τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και λήγει στις 31/01/2010.
Περισσότερες πληροφορίες για τους όρους του διαγωνισμού μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση www.dromeas.gr ή στο 801 11 96000.

ΠΗΓΉ Ντιζαιν μαγκ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΓΡΑΦΙΣΤΕΣ


ΕΒΓΕ 2010

Ιανουαρίου 8th, 2010 by designmag

Ξεκίνησε η περίοδος υποβολής για τα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής & Εικονογράφησης

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, με την είσοδο του νέου έτους ξεκινά και η περίοδος υποβολής των συμμετοχών στα Ελληνικά Βραβεία Γραφιστικής & Εικονογράφησης, που και φέτος πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα της Icograda και της Ένωσης Γραφιστών Ελλάδας.

Η προθεσμία υποβολής λήγει στις 5 Φεβρουαρίου, ενώ περισσότερες πληροφορίες μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να πάρουν εδώ

Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2010

Η ΣΧΟΛΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΒΑΚΑΛΟ



Η Σχολή Βακαλό ιδρύθηκε το 1958 από τον σκηνογράφο και ζωγράφο Γιώργο Βακαλό, την ποιήτρια και τεχνοκριτικό Ελένη Βακαλό, τον ζωγράφο Παναγιώτη Τέτση (αργότερα Πρύτανη της Α.Σ.Κ.Τ. και Ακαδημαϊκό), και τον εκδότη του περιοδικού Ζυγός και ιδρυτή της πρώτης ομώνυμης γκαλερί Φραντζή Φραντζεσκάκη, με σκοπό να καλύψει το κενό που υπήρχε στη χώρα μας στην εκπαίδευση στις εφαρμοσμένες εικαστικές τέχνες.

Η εκπαίδευση την οποία προσφέρει η Σχολή Βακαλό είναι εξ αρχής προσανατολισμένη στη διάπλαση δημιουργών designers και όχι απλών εκτελεστών σχεδιαστών, γι’ αυτό επιδιώκει αφενός την άρτια τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση των σπουδαστών, αφετέρου την ανάπτυξη της πνευματικής τους προσωπικότητας. Είναι ακριβώς η επίτευξη αυτού του διπλού στόχου που διασφαλίζει τη δυνατότητα μιας διακεκριμένης σταδιοδρομίας στην έρευνα και τη δημιουργική σύνθεση.

Η Σχολή Βακαλό παρέχει ένα ολοκληρωμένο τριετές πρόγραμμα σπουδών στο Design με δύο ειδικεύσεις: τις Γραφιστικές Εφαρμογές ( graphic design ) και την Αρχιτεκτονική Εσωτερικού Χώρου ( interior design ).

Εδραιωμένο στο κύρος και την παράδοση της Σχολής, αλλά και υπεύθυνα ανταποκρινόμενο στις σύγχρονες συνθήκες και απαιτήσεις, το πρόγραμμα αυτό είναι διεθνώς αναγνωρισμένο, και επικυρώνεται με την απονομή του πλήρους και διακεκριμένου πανεπιστημιακού τίτλου Bachelor of Arts (Honours) in Design από το κρατικό βρετανικό Πανεπιστήμιο του Derby.
Συγχρόνως, απαντώντας στο αίτημα παροχής περαιτέρω εξειδικευμένων γνώσεων, η Σχολή λειτουργεί μεταπτυχιακά τμήματα, τα οποία απονέμουν τον – επίσης επικυρωμένο από το Πανεπιστήμιο του Derby – επίσημο τίτλο Master of Arts in Design, με δύο ειδικεύσεις: Visual Communication & Interactive Media και Interior Architectural Design.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Σχολής είναι διαρθρωμένο πάνω στην προοπτική της παροχής ολοκληρωμένης παιδείας για την ανάδειξη και ανάπτυξη των δυνατοτήτων των σπουδαστών, τόσο από την άποψη της δημιουργίας και της σύνθεσης όσο και από την άποψη της κριτικής και της ανάλυσης. Η οργάνωση και η ύλη των διδασκόμενων αντικειμένων αποσκοπεί στην άρτια επαγγελματική κατάρτιση σε συνδυασμό, πάντα, με την ανάπτυξη της πνευματικής προσωπικότητας των σπουδαστών, και αντικατοπτρίζει τη συνεχή ανανέωση και προσαρμογή, τους σύγχρονους τεχνικούς, μορφολογικούς, επαγγελματικούς και εκπαιδευτικούς προσανατολισμούς.

ΕΚΘΕΣΗ - ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΕΡΝΕΣΤΟ ΤΣΙΛΕΡ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ

Ο αρχιτέκτονας που εκσυγχρόνισε την Ελλάδα

Σφράγισε την αρχιτεκτονική της Αθήνας και της Ελλάδας, υπογράφοντας 500 κτίρια.
Απολύθηκε επειδή κατήγγειλε σκάνδαλα και χρεοκόπησε.
Ο Ερνέστος Τσίλερ, ο αρχιτέκτονας πίσω από το Προεδρικό Μέγαρο, το Εθνικό Θέατρο και το Δημαρχείο της Σύρου, αποκαλύπτεται στην Εθνική Πινακοθήκη


Της Μαίρης Αδαμοπούλου
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010 στα ΝΕΑ




Ο Σάξονας  αρχιτέκτονας Ερνέστος Τσίλερ  αγόρασε  τον λόφο  όπου βρίσκεται το  Παναθηναϊκό Στάδιο  και πραγματοποίησε τις  ανασκαφές,  γεγονός  που έγινε  αφορμή να  γνωριστεί  με τον  βασιλιά  Γεώργιο Α΄  και να πάρει  την πρώτη  ανάθεσηένα μνημείο  για την  εθνική  ανεξαρτησία που δεν  υλοποιήθηκε   ποτέ

Είναι ο αρχιτέκτονας που έφερε πρώτος στην Ελλάδα τον τεχνητό εξαερισμό και την κεντρική θέρμανση. Εκείνος που αντικατέστησε τα παντζούρια με ρολά στα μαγαζιά της Αθήνας και κόσμησε τα κτίρια του με χυτοσιδηρά κιγκλιδώματα με σχέδια εμπνευσμένα από τη μυθολογία. Ο πρώτος που χρησιμοποίησε σιδηρά υποστυλώματα στην οικοδομή. Και ο πρώτος ανασκαφέας της Τροίας.

Δεν είναι άλλος από τον Σάξονα Ερνέστο Τσίλερ. Τον αρχιτέκτονα που κατάφερε να αλλάξει το πρόσωπο της Αθήνας και της Ελλάδας, που τις σφράγισε με εντυπωσιακά κτίρια και αναδείχθηκε σε «ποιητή της νεοκλασικής αρχιτεκτονικής». Τον δημιουργό που ήρθε στην Ελλάδα σε ηλικία 24 ετών για να επιβλέψει την ανέγερση της Ακαδημίας (σε σχέδια του Δανού εργοδότη του Θεόφιλου Χάνσεν), κατάφερε γρήγορα να μπει στα αθηναϊκά σαλόνια, να γίνει ο αγαπημένος αρχιτέκτονας της αστικής τάξης και να συγκρουστεί με τα μεγαλοσυμφέροντα της εποχής.

Μια έκθεση - αφιέρωμα που προγραμματίζει για τον Μάρτιο η Εθνική Πινακοθήκη «μιλάει» όχι μόνον για τα κτίρια που χάρισαν φήμη και υστεροφημία στον Τσίλερ, αλλά και για τις πτυχές της ζωής και του έργου του που έχουν μείνει στη σκιά.

Η Εθνική Πινακοθήκη απέκτησε ένα πολύ μεγάλο μέρος του αρχείου του το 1961 επί διεύθυνσης Μαρίνου Καλλιγά προς 200.000 δρχ.- τιμή συμφέρουσα, όπως επισημαίνει η επιμελήτρια της έκθεσης, δρ. Μαριλένα Κασιμάτη, δεδομένου πως τόσο κόστιζε εκείνη την εποχή κι ένα γλυπτό του Χρήστου Καπράλου.

Στις αίθουσες της Εθνικής Πινακοθήκης θα βρουν θέση η πλατεία Κοτζιά με το κτίριο Μελά και η Πανεπιστημίου με το Ιλίου Μέλαθρον και κτίρια σε Αθήνα, Πύργο, Αίγιο... Οι προσόψεις των κτιρίων σε φυσικό σχεδόν μέγεθος θα συστήνουν το έργο και από τις «ανοιχτές» πόρτες τους οι επισκέπτες θα ανακαλύπτουν στην πίσω όψη υπό χαμηλότερο φωτισμό τα πρωτότυπα σχέδια του Τσίλερ βάσει του σχεδιασμού που υπογράφει ο αρχιτέκτονας Βασίλης Κολώνας. Στον κάτω όροφο μια αστική πλατεία με τις παρόδους της θα αναστήσει πλήθος ιδιωτικών και δημόσιων κτιρίων με την υπογραφή του.

Για ποιο λόγο όμως κατάφερε ο Ερνέστος Τσίλερ να γίνει τόσο αγαπητός ώστε να σφραγίσει το αρχιτεκτονικό γίγνεσθαι της Ελλάδας;

«Διότι η νεοκλασική αρχιτεκτονική έχει ήδη καθιερωθεί στην Αθήνα από τους Βαυαρούς αρχιτέκτονες και είχε γίνει αποδεκτή από τους Έλληνες», εξηγεί στα «ΝΕΑ» η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνα Λαμπράκη- Πλάκα. «Με τα σχέδια του Τσίλερ πλέον οι Αθηναίοι θαμπώνονται. Είναι φίνα. Ενσωματώνουν στοιχεία της αρχαίας ελληνικής αρχιτεκτονικής με βυζαντινά και παλλαδιανά- με τον τρόπο δηλαδή που οι αναγεννησιακοί είχαν αφομοιώσει και αναδείξει την αρχαιότητα. Η αρχιτεκτονική του θα αναδειχθεί φωτοτροπική, θα συνομιλήσει με το φως της Ελλάδας. Το αποτέλεσμα είναι να καθιερώσει ένα στυλ εκλεκτικό και ευχάριστο, εξελληνισμένο, πιο προχωρημένο από εκείνο της εποχής του και σαφώς όχι τόσο αυστηρό».

Πρωταγωνιστές όμως δεν θα είναι τα γνωστά- άγνωστα κτίρια με την υπογραφή του Τσίλερ, ανάμεσά τους δημαρχεία, θέατρα, αγορές, επαύλεις, ανάκτορα, αρχαιολογικές σχολές. Θα δούμε και σχέδια για κτίρια που δεν υλοποιήθηκαν- όπως τα ανάκτορα του Τατοΐου. Ιδέες που δεν έγιναν πραγματικότητα- όπως η μετατροπή του Λυκαβηττού σε αστικό θέρετρο με πεύκα. Μελέτες για τον φωτισμό του Παρθενώνα, όπου ο Τσίλερ έχει απεικονίσει ακόμη και το άγαλμα της Αθηνάς Παλλάδος. Έργα του που σήμερα δεν υπάρχουν, όπως το Δημοτικό Θέατρο της Αθήνας, που κατεδαφίστηκε το 1939 αφού χρησιμοποιήθηκε επί σειρά ετών ως κατάλυμα προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής.

Στα 450 εκθέματα περιλαμβάνονται σπάνιες φωτογραφίες που δείχνουν την Ακαδημία ως εργοτάξιο, τότε που ο νεαρός αρχιτέκτονας επέβλεπε την ανέγερσή της. Κι ακόμη επιστολές και κείμενα, όπως και μια μικρή αυτοβιογραφία του.


Έκθεση- αφιέρωμα στον Ερνέστο Τσίλερ στην Εθνική Πινακοθήκη (Βασ. Κωνσταντίνου 50) από τέλη Μαρτίου. Έως τον Σεπτέμβριο

Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2010

Παρεκκλίσεις από τον αρχαίο μύθο

Πολιτισμός | 08.01.2010


Οι αρχαίοι ελληνικοί μύθοι παραμένουν ανθεκτικοί μέσα από το πέρασμα των αιώνων. Το θέατρο και η λογοτεχνία γενικότερα εξακολουθούν να τους αξιοποιούν. Γιατί; Για να πουν κάτι για το χθες ή για το σήμερα;

Πρόσφατα ο θεατρικός κριτικός και φίλος της εκπομπής μας Κώστας Γεωργουσόπουλος επέκρινε τον σκηνοθέτη Κώστα Παπακωστόπουλο που δρα εδώ στην Κολωνία για «σκύλευση του Αισχύλου». Γιατί; Επειδή ο αθεόφοβος Παπακωστόπουλος ανεβάζοντας στα τέλη του χρόνου τον Αγαμέμνονα παρενέβη στα ειωθότα και εγκατέστησε εντός του έργου αναλογίες με το σήμερα. Η δική μας αναφορά σήμερα στο τόλμημα και την καταδίκη του δεν έχει την πρόθεση να προσθέσει άλλη μια άποψη στο πώς ενδείκνυται να ανεβαίνει σήμερα στο θέατρο η αρχαία τραγωδία. Έχει το νόημα να υπενθυμίσει για άλλη μια φορά την εσωτερική αναστάτωση και την κάθαρση που είναι σε θέσει να επιφέρει ακόμα και σήμερα το υλικό των αρχαίων μύθων.

Αναζωογόνηση του αρχαίου υλικού Από παράσταση του έργου Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Από παράσταση του έργου "Ο Οιδίποδας στην Κούβα" στο θέατρο Μαξίμ Γκόρκι στο Βερολίνο

Ένα άλλο έμμεσο παράδειγμα. Πριν από λίγους μήνες κυκλοφόρησε στα γερμανικά το μυθιστόρημα της Ιωάννας Καρυστιάνη Σουέλ από τον οίκο Suhrkamp. Η ιστορία του θαλασσοδαρμένου καπετάν-Αυγουστή που ο νόστος δεν τον φέρνει στην αγκαλιά της άπιστης γυναίκας του, αλλά στην αγκάλη της πιστής αγαπητικιάς του. Να, μια άλλη εκδοχή της επιστροφής του Οδυσσέα. Και να πώς βλέπει τώρα η γερμανική κριτική αυτή την εκδοχή. Η κριτικός του ραδιοφωνικού προγράμματος Deutschlandradio Kultur σημείωσε: «Το μυθιστόρημα Σουέλ συνδυάζει με γοητευτικό τρόπο το μπουρλέσκ με το επικό στοιχείο, διηγείται τον πιο μυθικό απ’ όλους τους ελληνικούς μύθους με νέο τρόπο και με μια νέα κατανομή των ρόλων των δύο φύλων.» Και ο κριτικός της Landeszeitung της Θουριγγίας γράφει: «Στον δικό της μύθο για τον πολυμήχανο Οδυσσέα η Καρυστιάνη δεν καταφέρνει μόνο την αναζωογόνηση του αρχαίου υλικού. Η διήγησή της αγγίζει με πειστικό τρόπο τα μεγάλα θέματα της ανθρώπινης ύπαρξης, τη μοναξιά και τα γερατειά, την αποξένωση και τη θαλπωρή, την ανάμνηση και την απώθηση.» Έτσι βλέπουν οι δυο αυτές γερμανικές κριτικές το βιβλίο της Καρυστιάνη, σαν μια ευπρόσδεκτη παρέκκλιση από την κλασσική πλοκή του μύθου στον Όμηρο.

Η χρυσή κιβωτός και το σεντούκι με τα ρούχα

Από παράσταση του έργου του Μπρεχτ Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Από παράσταση του έργου του Μπρεχτ "Η Αντιγόνη του Σοφοκλή" στο Berliner Ensemble

Βεβαίως θα πει κανείς άλλο πράγμα το ανέβασμα μιας αρχαίας τραγωδίας και άλλο πράγμα ένα σύγχρονο μυθιστόρημα που θυμίζει τον μύθο της Οδύσσειας ή παίζει μαζί του ή ανακατεύει αλλιώς τα χαρτιά της ομηρικής τράπουλας. Σίγουρα, πράγματα διαφορετικά. Αλλά και τα δύο δεν θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν βάσει και των προθέσεων των δημιουργών τους και μόνο τότε να κριθούν ευμενώς ή να επικριθούν, επί τη βάσει δηλαδή του αν πέτυχαν αυτό που επιδίωκαν να πετύχουν; Και όχι σαν ιεροσυλίες ή θορυβώδεις και ενοχλητικές παρουσίες στα άβατα ενός μύθου που τον διηγήθηκαν οι μεγάλοι μια φορά κι ένα καιρό και τώρα δεν μας μένει τίποτε άλλο παρά να ξαναλέμε πιστά με τα ίδια λόγια και τις ίδιες κινήσεις το ίδιο παραμύθι; Τελικά πίσω από τα διαφορετικά αυτά πράγματα κρύβεται μια στάση. Και το ερώτημα είναι ποια είναι η δέουσα στάση απέναντι σε μια σημαντική πνευματική και πολιτιστική παράδοση; Ανακηρύσσουμε εαυτούς κλειδούχους της χρυσής κιβωτού ή ανοίγουμε το σεντούκι και βουτάμε τα βαρύτιμα ιμάτια και τα τιμαλφή με τη σκόνη των αιώνων πάνω τους και τα φοράμε όπως δεν τα φορούσαν οι πρώτοι τους κάτοχοι, αλλά όπως μας αρέσει σήμερα, συνδυάζοντάς τα κατά τη δική μας ευαισθησία και άρα κάνοντάς τα να λαμπυρίζουν στο σήμερα και όχι μόνο στο χθες;

Σπύρος Μοσκόβου

Υπεύθ. σύνταξης: Βιβή Παπαναγιώτου

Ελληνική Ντόετσεβελε

ΕΕ: Η αμοιβαία αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων




Όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη εντείνεται η συζήτηση για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων με βάση την οδηγία 36/2005. Η Ελλάδα είναι ένα από τα πέντε κράτη-μέλη που δεν την εφαρμόζουν.

Με κοινή ερώτηση προς την Κομισιόν επτά ευρωβουλευτές έδωσαν την αφορμή για μία συζήτηση σχετικά με την «αμοιβαία αναγνώριση» στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ο Γερμανός ευρωβουλευτής των Χριστιανοδημοκρατών Αντρέας Σβαμπ επισημαίνει ότι τα προβλήματα δεν οφείλονται μόνο στο περίπλοκο νομικό πλαίσιο: «Πολλές επαγγελματικές κατηγορίες θέλουν να ορίζουν οι ίδιες τις προϋποθέσεις εισόδου στο επάγγελμα για να διατηρούν τα κεκτημένα τους και αυτή η έλλειψη διαφάνειας προφανώς επηρεάζει τους εργαζόμενους από άλλα κράτη-μέλη», δηλώνει ο Γερμανός ευρωβουλευτής. «Βέβαια, δεν είναι κάτι που προέκυψε τώρα με την οικονομική κρίση. Ο προστατευτισμός αυτός υπήρχε και προηγουμένως και προδίδει μία συντεχνιακή αντίληψη για την οικονομία...» Οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Κομισιόν να ασκήσει πιέσεις για άμεση εφαρμογή σε όλα τα κράτη-μέλη. «Νομίζω ότι πρέπει να ασκηθεί μεγαλύτερη πίεση στα κράτη-μέλη για να τηρήσουν όσα έχουν συνυπογράψει στο Συμβούλιο Υπουργών», λέει ο Κλάους Σβαμπ στην Deutsche Welle. «Η Ελλάδα, όπως και όλα τα κράτη-μέλη, μας είχε υποσχεθεί ότι θα υιοθετήσει την οδηγία μέχρι το 2006. Σήμερα διαπιστώνουμε ότι δεν την έχει υιοθετήσει».

Απούσα στη συζήτηση η Ελλάδα Ο Γερμανός ευρωβουλευτής Andreas Schwab

Ο Γερμανός ευρωβουλευτής Andreas Schwab

Δυστυχώς η Ελλάδα ήταν απούσα από τη συζήτηση για την «αμοιβαία αναγνώριση» στο Στρασβούργο. Το παρόν έδωσε πάντως ο Κύπριος ευρωβουλευτής του ΑΚΕΛ Κυριάκος Τριανταφυλλίδης, ο οποίος συνυπογράφει την επερώτηση και, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της Deutsche Welle, υποστηρίζει ότι η Κύπρος δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα που υπάρχουν στην Ελλάδα με την αναγνώριση πτυχίων από κολλέγια ή πανεπιστήμια του εξωτερικού: «Στην Κύπρο τα ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι ένας σχετικά νέος θεσμός και επομένως έχει προηγηθεί το νομοθετικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα εργάζονται, το οποίο νομοθετικό πλαίσιο έλαβε υπόψη το κοινοτικό δίκαιο. Ως εκ τούτου οι τίτλοι, τους οποίους εκδίδουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, με εξαίρεση μερικές ιδιάζουσες περιπτώσεις, είναι αναγνωρισμένοι και δεν έχουμε το ίδιο πρόβλημα που ενδεχομένως υπάρχει στην Ελλάδα» Παρά τις όποιες διαφωνίες του κομμουνιστικού ΑΚΕΛ, ο Κύπριος πολιτικός, ο οποίος συμμετέχει στην επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών του Ευρωκοινοβουλίου, κρίνει απαραίτητη την άμεση εφαρμογή της κοινοτικής οδηγίας. «Εμείς πιστεύουμε σαν Επιτροπή ότι για να ολοκληρωθεί η εσωτερική αγορά, παρά τις όποιες διαφωνίες σαν Αριστερά έχουμε με αυτό το ζήτημα, πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει μεταφορά του κοινοτικού δικαίου στα κράτη-μέλη. Διαφορετικά το όλο ζήτημα θα πάσχει», τονίζει ο Κύπριος ευρωβουλευτής.

Υποχρέωση η γρήγορη αναγνώριση

Συζήτηση στο ευρωκοινοβούλιο

Συζήτηση στο ευρωκοινοβούλιο

Για την Ελλάδα το μεγαλύτερο «αγκάθι» παραμένει το πρόβλημα των κολεγίων, για το οποίο αναμένεται νέα νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας. Αλλά υπάρχει και ένα ευρύτερο ζήτημα, καθώς δεν αναγνωρίζονται άμεσα και αυτονόητα τίτλοι σπουδών από το εξωτερικό, ακόμα και αν προέρχονται από ευρωπαϊκά πανεπιστήμια εγνωσμένης αξίας. Το σχόλιο από τον Γερμανό ευρωβουλευτή Αντρέας Σβαμπ : «Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι απαράδεκτο. Δεν υπάρχει αντικειμενικός λόγος να αρνείται κανείς την αναγνώριση τίτλων από ευρωπαϊκά πανεπιστήμια εκτός Ελλάδας. Η γενική αρχή είναι ότι κάθε κράτος-μέλος πρέπει να αναγνωρίζει τίτλους σπουδών από άλλο κράτος-μέλος και μάλιστα με την ταχύτερη δυνατή διαδικασία. Για πολλούς Ευρωπαίους, ολόκληρη η σταδιοδρομία τους εξαρτάται από αυτήν την αναγνώριση. Σήμερα υπάρχουν για παράδειγμα νοσοκομειακοί γιατροί, που δουλεύουν με πλήρες ωράριο, αλλά παίρνουν μόνο τα 2/3 του κανονικού μισθού, γιατί η διοίκηση του νοσοκομείου ισχυρίζεται ότι δεν δικαιούνται περισσότερα με βάση τους τίτλους σπουδών που διαθέτουν. Πρέπει να βοηθήσουμε αυτούς τους ανθρώπους».

Γιάννης Παπαδημητρίου, Στρασβούργο

Υπεύθ. σύνταξης: Σπύρος Μοσκόβου

Ελληνική Ντόετσεβελε

Μεταλλικά διαχωριστικά πάνελ













Κάνουν στ' αλήθεια ένα όμορφο νυχτερινό εφέ τα διαχωριστικά πάνελ Wing που σχεδίασε ο σχεδιαστής Michael Koenig όταν φωτίζονται απο μέσα όπως στη φωτογραφία.

Εχουν μελετηθεί για να σχεδιάζονται-εξοπλίζονται χώροι, να δημιουργούνται μικρά σαλόνια και γωνίες ξεχωριστές σε ταράτσες και κήπους.

Πράγματι η γερμανική εταιρία Flora που τα παράγει είναι εξειδικευμένη απο το
1875 στον εξοπλισμό και τις κατασκευές για εξωτερικούς χώρους.

Τα διαχωριστικά Wing είναι στη πραγματικότητα ένα σύστημα ευμετάβλητο που αποτελείται απο τρείς διαφορετικές εκδοχές-στοιχεία με διαφορετικά μεγέθη υλοποιημένα σε αλουμίνιο βαμμένο ηλεκτροστατικά.

Via | Design-milk.com

πηγή designblog.it

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ



'Αγιος Βασίλειος ο Μέγας σε ζωγραφική αναπαράσταση


Η Λειτουργία του Αγίου Βασιλείου (Subleyras Pierre, 1743, Μουσείο Ερμιτάζ, Αγία Πετρούπολη)



Υπάρχουν δύο 'Αγιοι Βασίληδες: ο ασκητής και ο καλοφαγάς και οι δύο είναι καλοκάγαθοι ο ένας όμως -ο καλοφαγάς-είναι μυθικό πρόσωπο, ενώ ο άλλος είναι ιστορικό.

Θα ασχοληθούμε εδώ με το ιστορικό πρόσωπο που τυχαίνει να συνδέεται και με την παράδοση μας και δεν βρίσκει εύκολα χορηγούς coca cola και λοιπούς προωθητές προιόντων.



Ο Βασίλειος Καισαρείας, γνωστότερος ως Μέγας Βασίλειος ( 329 - 379),
υπήρξε Πατέρας της Εκκλησίας,
Αρχιεπίσκοπος Καισαρείας,
κορυφαίος θεολόγος του 4ου αιώνα και ένας από τους Τρεις Ιεράρχες, που θεωρούνται προστάτες της παιδείας.

Η ζωή του

Γεννήθηκε στα 330 στη Νεοκαισάρεια του Πόντου.
Ο πατέρας του Βασίλειος ασκούσε το επάγγελμα του καθηγητή ρητορικής στη Νεοκαισάρεια και η μητέρα του Εμμέλεια ήταν απόγονος οικογένειας Ρωμαίων αξιωματούχων (ο πατέρας της είχε πεθάνει ως Χριστιανός μάρτυρας).
Στην οικογένεια εκτός από το Βασίλειο υπήρχαν άλλα οκτώ ή εννέα παιδιά. Μεταξύ αυτών, ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης, ο Ναυκράτιος που έγινε ασκητής και θαυματουργός Άγιος, η Μακρίνα (Οσία Μακρίνα) και ο Πέτρος, Επίσκοπος Σεβαστείας, ενώ κάποιο φαίνεται να πέθανε σε βρεφική ηλικία.

Όντας φιλάσθενος από μικρός, ο Βασίλειος μεταφέρθηκε από τη γιαγιά του Μακρίνα στο κτήμα των Αννήσων κοντά στον ποταμό Ίρι, όπου ανατράφηκε από αυτήν μέχρι το θάνατό της και μετέπειτα από την πρωτότοκη αδερφή του Μακρίνα η οποία επηρέασε καθοριστικά τον μικρό Βασίλειο να στραφεί στην Χριστιανική πίστη.

Την εγκύκλια παιδεία έλαβε από τον πατέρα του ενώ μετά την εκδημία του (γύρω στα 345) μετέβη στην Καισάρεια.

Κατόπιν η ανάγκη του για περαιτέρω μόρφωση τον έφερε στην Κωνσταντινούπολη, όπου φοίτησε κοντά στο γνωστό δάσκαλο της εποχής Λιβάνιο και επακόλουθα στην Αθήνα (352).

Στην Αθήνα γνωρίστηκε με το Γρηγόριο από την Καππαδοκία (τον μετέπειτα Γρηγόριο το Θεολόγο) αναπτύσσοντας μία μεγάλη φιλία, εγγράφηκε στη σχολή του Χριστιανού φιλοσόφου Προαιρεσίου και παρακολούθησε τη διδασκαλία του καθώς και τη διδασκαλία άλλων φιλοσόφων όπως ο Ιμέριος.


Επέστρεψε στην πατρίδα του το καλοκαίρι του 356, εγκαταστάθηκε στην Καισάρεια και, συνεχίζοντας την παράδοση του πατέρα του, έγινε καθηγητής της ρητορικής.

Το 358, επηρεασμένος από το θάνατο του αδερφού του μοναχού Ναυκρατίου, βαπτίζεται Χριστιανός, πιθανόν από τον επίσκοπο Διάνιο, και αποφασίζει να αφιερώσει τον εαυτό του στην ασκητική πολιτεία.
Το φθινόπωρο του ίδιου έτους ξεκινά ένα οδοιπορικό σε γνωστά κέντρα ασκητισμού της Ανατολής, επιθυμώντας την ανεύρεση κατάλληλου τόπου διαμονής. Επέστρεψε το 359 στον Πόντο και για μικρό χρονικό διάστημα διέμεινε στην Αριανζό, κοντά στο φίλο του Γρηγόριο.

Τον Ιανουάριο του 360 φαίνεται να συμμετείχε, ως παρατηρητής εντεταλμένος από τον επίσκοπο Διάνιο, στην αρειανική Σύνοδο, που συνήλθε στην Κωνσταντινούπολη, για την έριδα μεταξύ Ομοουσιανών και Ομοιανών.
Μετά την υπογραφή, από μέρους του Διανίου, του συμβόλου των Ομοιανών, ο Βασίλειος απογοητευμένος αποσύρθηκε στο ησυχαστήριο της αδερφής του εγκαινιάζοντας τη μνημειώδη αλληλογραφία του με το Γρηγόριο.

Το καλοκαίρι του 364 ο Ευσέβιος Καισαρείας τον χειροτόνησε πρεσβύτερο.
Η μεγάλη δραστηριότητα και η μόρφωση του Βασιλείου προκάλεσαν τα ζηλόφθονα αισθήματα του Ευσεβίου γεγονός που οδήγησε τον πρώτο, για ακόμα μία φορά, να επιστρέψει στην πατρίδα του.
Η μεσολάβηση, όμως, του Γρηγορίου επιφέρει εξομάλυνση των σχέσεων και την επιστροφή του Βασιλείου στην Καισάρεια. Μ
ετά το θάνατο του Ευσεβίου, με τη συνδρομή του Ευσεβίου επισκόπου Σαμοσάτων και του Γρηγορίου επισκόπου Ναζιανζού, εκλέγεται διάδοχός του στην επισκοπική έδρα της Καισάρειας και αναλαμβάνει συν τω χρόνω, λόγω του κύρους της προσωπικότητάς του, την εξαρχία της Αρχιεπισκοπής του Πόντου.

Στον εκκλησιαστικό τομέα, ως επίσκοπος πλέον, ο Βασίλειος αντιμετώπισε την προσπάθεια του Αυτοκράτορα Ουάλη να επιβάλει τον Ομοιανισμό (ρεύμα του Αρειανισμού), όντας σε επιστολική επικοινωνία με το Μέγα Αθανάσιο, Πατριάρχη Αλεξανδρείας και τον Πάπα Ρώμης Δάμασο.
Στην περιφέρεια της ποιμαντικής του ευθύνης είχε να αντιμετωπίσει την έντονη παρουσία του αρειανικού στοιχείου και άλλων χριστιανικών, μη ορθόδοξων, ομολογιών.

Σε αυτό τον τομέα έδρασε και ως επίσκοπος, δηλαδή οργανωτικά, αλλά και με την αντιρρητική του γραμματεία. Μέσα από τις επιστολές του φαίνονται οι προσπάθειες που κατέβαλε για την ανάδειξη άξιων κληρικών στο ιερατείο, την καταπολέμηση της σιμωνίας των επισκόπων, την πιστή εφαρμογή των ιερών κανόνων από τους πιστούς καθώς και η ποιμαντική μέριμνα, που επέδειξε έναντι των αποκομμένων και περιθωριοποιημένων μελών της Εκκλησίας.
Η όλη του δραστηριότητα επιφέρει τη βαθμιαία αναγνώρισή του ως κοινού έξαρχου ολόκληρου του ασιατικού θέματος της Αυτοκρατορίας.

Στην οικουμενική Εκκλησία ο Βασίλειος αναλαμβάνει τα πνευματικά ηνία από το Μέγα Αθανάσιο, ο οποίος βαθμιαία αποσύρεται από την ενεργό δράση λόγω γήρατος. Εργάζεται για την επικράτηση των ορθόδοξων χριστιανικών αρχών και υπερασπίζεται το δογματικό προσανατολισμό της Οικουμενικής Συνόδου της Νίκαιας.
Προσπαθεί να βρίσκεται σε αλληλενέργεια με τα ορθόδοξα πατριαρχεία και ουσιαστικά υποκαθιστά και αντικαθιστά την αρειανίζουσα ιεραρχία του πολιτικού κέντρου της Αυτοκρατορίας.
Σε αυτή την προσπάθεια συναντά την αδιάφορη ή προκατειλημμένη στάση των άλλων πατριαρχείων, γεγονός, που παρά την απογοήτευση που του επιφέρει δεν τον καταβάλει στη συνέχιση του αγώνα του.

Έργο ζωής και σημαντικό σταθμό στην πορεία του, αποτελεί η ίδρυση και λειτουργία ενός κοινωνικού φιλανθρωπικού συστήματος, του Πτωχοκομείου ή Βασιλειάδας.
Εκεί διοχετεύει όλη την ποιμαντική του ευαισθησία, καθιστώντας την πρότυπο κέντρου περίθαλψης και φροντίδας των ασθενέστερων κοινωνικά ατόμων.

Ουσιαστικά η Βασιλειάδα υπήρξε ένας πρότυπος οίκος για τη φροντίδα των ξένων, την ιατρική περίθαλψη των φτωχών άρρωστων και την επαγγελματική κατάρτιση των ανειδίκευτων. Καθίσταται η μήτρα ομοειδών οργανισμών που δημιουργήθηκαν σε άλλες επισκοπές και στάθηκε η σταθερή υπενθύμιση στους πλουσίους του προνομίου τους να διαθέτουν τον πλούτο τους με έναν αληθινά χριστιανικό τρόπο.

Καταπονημένος από την ευρεία δράση που ανέπτυξε σε πολλούς τομείς της χριστιανικής μαρτυρίας καθώς και την ασκητική ζωή, την οποία ακολουθούσε, ο Βασίλειος πεθαίνει την 1 Ιανουαρίου του 379 σε ηλικία 50 ετών.
Ο θάνατός του βυθίζει στο πένθος όχι μόνο το ποίμνιό του αλλά και όλο το χριστιανικό κόσμο της Ανατολής. Στην κηδεία του συμμετέχουν Ιουδαίοι, πιστοί της εθνικής θρησκείας και ένα πλήθος ανομοιογενούς θρησκευτικής και εθνικής απόχρωσης.
Η παρακαταθήκη του υπήρξε το τεράστιο σε μέγεθος και σημασία θεολογικό – δογματικό του έργο μαζί με τη συμβολή του στη λειτουργική και την πρωτότυπη ανθρωπιστική του δράση.

Η μνήμη του τιμάται από την Ορθόδοξη Εκκλησία την 1η Ιανουαρίου ενώ από το 1081 ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως – Νέας Ρώμης Ιωάννης Μαυρόπους (ο από Ευχαΐτων) θέσπισε έναν κοινό εορτασμό των Τριών Ιεραρχών, Βασιλείου του Μεγάλου, Ιωάννη Χρυσοστόμου και Γρηγορίου του Θεολόγου, στις 30 Ιανουαρίου ως προστατών των γραμμάτων και της παιδείας.

To Έργο του Μέγα Βασιλείου

Μέγας Βασίλειος είναι ένας από τους σημαντικότερους δογματικούς θεολόγους του Χαλκηδόνιου Χριστιανισμού με σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη του Τριαδολογικού δόγματος.

Διακήρυξε την ενότητα της Αγίας Τριάδας ως μιας ουσίας και προχώρησε στον προσδιορισμό του υποστατικού διαχωρισμού των Προσώπων της.

Στο έργο τόνισε επίσης τη σημασία της διάκρισης μεταξύ ουσίας και ενεργειών του Θεού. Μεταξύ του άκτιστου Θεού και του κτιστού κόσμου υπάρχει οντολογικό χάσμα, που αποκλείει την κατ’ ουσία κοινωνία και σχέση μεταξύ τους. Ο Θεός καθίσταται αντιληπτός στον κόσμο διά των ενεργειών του. Το ότι ο κόσμος διατηρείται στο "είναι" οφείλεται στη δημιουργική, συνεκτική και ζωοποιό ενέργεια του Θεού.

Ο Βασίλειος υπήρξε θαυμαστής του μεγάλου αλεξανδρινού φιλοσόφου Ωριγένη αλλά στο ερμηνευτικό του έργο απορρίπτει την αλληγορική μέθοδο και πλησιάζει προς την αντιοχειανή σχολή. Ερμηνεύει χρησιμοποιώντας το κείμενο ως αφορμή έκθεσης των προσωπικών του θέσεων.

Κεφαλαιώδης ήταν και η συμβολή του στην αξιολόγηση της θύραθεν παιδείας μέσα στη χριστιανική Εκκλησία.
Μελετητής ο ίδιος και γνώστης της ελληνικής φιλοσοφίας, τη χρησιμοποιεί ως όργανο επεξεργασίας και διατύπωσης των θεολογικών του αντιλήψεων.


Η φιλοσοφία, κατά το Βασίλειο, πρέπει να μελετάται υπό το νέο χριστιανικό πρίσμα.
Δεν απορρίπτει τη μελέτη των κλασσικών γραμμάτων, αντίθετα προτρέπει στη χρήση τους ως ένδυμα της χριστιανικής θρησκευτικής διδασκαλίας.

Στον τομέα του μοναχισμού ανέλαβε δράση θέτοντάς τον υπό τον έλεγχο της εκκλησιαστικής ηγεσίας και εισήγαγε την ομολογία της αφιέρωσης στο Θεό και της ένταξης στην αδελφότητα, η οποία προέβλεπε αγαμία, υπακοή και ακτημοσύνη.
Επίσης έθεσε την αυθαίρετη πνευματικότητα του μοναχισμού στη σταθερή βάση της Αγίας Γραφής και τοποθέτησε τους μοναχούς στη γραμμή του κοινού βίου και της οργανωμένης δράσης.

Συγγραφικό έργο

Τα έργα του κατατάσσονται σε τέσσερεις κατηγορίες:

* Δογματικά συγγράμματα.

α) "Ανατρεπτικός του Απολογητικού του δυσσεβούς Ευνομίου". Αποτελείται από τρία βιβλία και καταφέρεται ενάντια του αρχηγού των Ανομοίων Ευνομίου.

β) "Προς Αμφιλόχιον, περί του Αγίου Πνεύματος". Επιστολική πραγματεία προς τον επίσκοπο Ικονίου Αμφιλόχιο σχετικά με το Άγιο Πνεύμα.

* Ασκητικά συγγράμματα.

α) "Τα Ηθικά". Συλλογή 80 ηθικών κανόνων.

β) "Όροι κατά πλάτος". Περιέχει 55 κεφάλαια με θέμα γενικές αρχές του μοναχισμού.

γ) "Όροι κατ’ επιτομήν". Περιέχει 313 κεφάλαια που αναφέρονται στην καθημερινή ζωή των μοναχών.

δ) "Περί πίστεως".

ε) "Περί κρίματος".

στ) "Περί της εν παρθενία αληθούς αφθορίας". Έργο σχετικό με την παρθενική ζωή.

* Ομιλίες.

Ορισμένες από τις ομιλίες του είναι:

α) "Εις την Εξαήμερον". Συλλογή 9 ομιλιών με θέμα τη δημιουργία του κόσμου.

β) "Εις του Ψαλμούς". Συλλογή 18 ομιλιών με αφορμή το περιεχόμενο των Ψαλμών του Δαυίδ.

γ) "Περί του ουκ έστιν αίτιος του κακού ο Θεός".

δ) "Περί πίστεως".

ε) "Κατά Σαβελλιανών, Αρείου και Ανομοίων".

στ) "Προς τους νέους, όπως αν εξ ελληνικών ωφελοίντο λόγων". Το διασημότερο από τα κείμενα του Βασιλείου, στο οποίο πραγματοποιεί προσπάθεια γεφύρωσης του χάσματος μεταξύ χριστιανικής και κλασσικής παιδείας.

ζ) "Προτρεπτικός εις το άγιον βάπτισμα".

η) "Εις το πρόσεχε σεαυτώ".

θ) "Προς Πλουτούντας".

ι) "Εν λιμώ και αυχμώ".

ια) "Εις την μάρτυρα Ιουλίτταν και περί ευχαριστίας".

Επιστολές.

Σώζονται 365 επιστολές με το όνομα του Μεγάλου Βασιλείου, που καλύπτουν την εικοσαετία από την επιστροφή του στην Καισάρεια από την Αθήνα έως και το θάνατό του.

διαφήμιση

ΑΡΧΕΙΟ ΘΕΜΑΤΩΝ

.

.

Ετικέτες

Αυτοκίνητο (21) μοτοσυκλέτα (18) ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ (17) ΕΛΛΗΝΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ (13) Ελληνικός σχεδιασμός (13) ΓΛΥΠΤΙΚΗ (9) ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (9) βιομηχανικοί σχεδιαστές σήμερα (9) ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΑΣ (8) βιομηχανικός σχεδιασμός σήμερα (8) ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΣΕ ΠΗΛΟ (7) αισθητικοί προβληματισμοί (7) εκθέσεις (7) επικαιρότητα (6) κατασκευές (5) αντικείμενο (4) σύγχρονη τέχνη (4) Βασικό σχέδιο (3) ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΙΧΑΗΛ (3) ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΤΟΙΧΟΥ (3) γραφιστική (3) η τέχνη γενικά (3) στόχοι ζωής (3) σύνθεση (3) 1.Η οργάνωση των Σχεδιαστών (2) ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΟΥΝΔΙΑΣ (2) ΒΙΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (2) ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ (2) Ελληνικότητα (2) ΜΑΡΜΑΡΟΓΛΥΠΤΙΚΗ (2) ΠΙΝ ΑΠ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ (2) ΠΟΔΗΛΑΤΟ (2) αφίσσα (2) διαγωνισμός (2) διακόσμηση (2) ευζωία (2) ιστορία σχεδιασμού (2) μουσείο (2) πολιτισμός (2) προκατσκευασμένα κτίσματα (2) πρόσκληση (2) στύλ (2) χώρος (2) 0.οι στόχοι του ιστολογίου (1) 2.Κώδικας δεοντολογίας Σχεδιαστών (1) 2CV (1) 3.δικαιώματα των Σχεδιαστών (1) 500CC (1) MINI MOTO (1) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΙΣΣΙΓΟΝΗΣ (1) ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΑΥΛΟΝΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (1) ΑΣΟΥΚΑ (1) ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ (1) Ανάρτηση Καββαδά (1) ΒΙΛΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (1) ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ (1) ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΟΣ ΣΤΟΚΟΣ ΜΑΤΙΖ (1) ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ (1) ΕΠΟΞΕΙΔΙΚΟ ΔΑΠΕΔΟ (1) ΕΥΡΩΠΗ (1) ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ (1) ΙΤΑΛΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (1) ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (1) ΚΑΦΕ ΜΠΑΡ ΤΑΡΑΤΣΑ (1) ΛΑΜΙΝΕΙΤ (1) ΜΙΝΙ ΜΟΤΟ (1) ΜΠΕΡΤΟΝΕ (1) ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (1) ΝΤΟΥΡΟΣΤΙΚ (1) Νίκος Καββαδάς (1) ΟΡΙΤΣΟΝΤΙ (1) ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ (1) ΠΑΤΗΤΗ ΤΣΙΜΕΝΤΟΚΟΝΙΑ ΔΑΠΕΔΟΥ (1) ΠΤΥΣΣΟΜΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ (1) ΣΤΟΥΚΟ ΒΕΝΕΤΣΙΑΝΟ (1) Σχολή σχεδιασμού (1) ΤΕΧΝΗΤΗ ΠΕΤΡΑ (1) ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΔΑΠΕΔΟΥ ΛΑΜΙΝΕΙΤ (1) ΥΓΙΕΙΝΗ ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΣΠΙΤΙΟΥ (1) ΦΥΤΑ (1) έπιπλο (1) αστεία (1) ζωγραφική (1) κομικς (1) μνημείο (1) μουσεία (1) περιοδικά σχεδιασμού (1) πληροφορίες χρηστικές (1) σ (1) τεχνολογία (1) φωτογραφική μηχανή (1)

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Ο ΧΟΡΗΓΟΣ

Ο ΧΟΡΗΓΟΣ
κάντε κλίκ στο εικονίδιο

εργαστήρι ΆυλονΣχεδιασμός

εργαστήρι  ΆυλονΣχεδιασμός
βραβείο σχεδιασμού Ζενέτος 92